نسخه چاپی

فتو رمان های دفاع مقدس

وقتی كتاب های دفاع مقدس به تصویر در می آیند

عکس خبري -وقتي کتاب هاي دفاع مقدس به تصوير در مي آيند

به گفته علی تقی پور استقبال مخاطبان و رسانه از فتو رمان دا باعث شد تا كتاب نورالدین پسر ایران را نیز به همین شكل به نمایش در بیاوریم.

به گزارش نما ،علی تقی پور، تهیه کننده فتو رمان دا این بار به سراغ کتاب نورالدین پسر ایران رفته است و به قول خودش این روایت تصویری؛ با تجربه بیشتری ساخته شد. وی در همین زمینه می گوید: کار اقتباسی که در مورد کتاب دا انجام گرفت، یک کار تجربه نشده ای بود که نا پختگی های خاص خودش را نیز به همراه داشته است. بنابراین قطعا فتو رمان نورالدین پسر ایران پخته تر و با تجربه بیشتری به تصویر کشیده شده است.

تقی پور با اشاره به کتاب های پر مخاطب در حوزه دفاع مقدس گفت: سالانه کتاب های زیادی در حوزه دفاع مقدس منتشر می شوند که برخی بر اساس پژوهشی های تخصصی در تاریخ جنگ، عکس، اسناد و برخی دیگر در حوزه ادبیات اعم از شعر، خاطرات و داستان تالیف و منتشر می شوند.

در میان کتاب هایی که در چند سال اخیر منتشر شده اند کتاب هایی چون دا، پایی که جا ماند و نورالدین پسر ایران از جمله کتاب های پر فروش و پر مخاطب دفاع مقدس بوده اند که طیف مخاطب خود را در قالب نوشتار و کتاب پیدا کرده اند.

این تهیه کننده سریال های تلویزیونی در خصوص ضرورت ساخت فتورمان‌های حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: اشتیاق و بازده مخاطب بر آن شد تا کاری نو درحوزه سینمای اقتباسی صورت گیرد.
از جمله اقداماتی که صورت گرفت فتو رمان یا انیمیشن دا بود، که مخاطبان خاص خود را جذب کرده و ادامه‌ی این فعالیت به صورت حرفه ای تر امید آن را دارد که طیف گسترده تری از مخاطبان را مورد توجه خود قرار دهد.

به گفته علی تقی پور استقبال مخاطبان و رسانه از فتو رمان دا باعث شد تا کتاب نورالدین پسر ایران را نیز به همین شکل به نمایش در بیاوریم.

nor1.jpg


وی ادامه داد: دلیل انتخاب این کتاب برای رسانه ای شدن، ویژگی های خاص این کتاب، از جمله محتوا، نوع نوشتار و میزان جذب مخاطب بوده است.

تهیه کننده فتو رمان نورالدین پسر ایران تصریح کرد: تنظیم این مجموعه تلویزیونی حدود 4 ماه به طول انجامید که مدت زمان پخش این مجموعه 30 قسمت 15 دقیقه ای است.
گفتنی است، کتاب نورالدین پسر ایران خاطرات سید نورالدین عافی نوشته معصومه سپهری است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که حضور دفاع مقدس را در گردان های خط شکن لشکر31 عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است.

وی اظهار داشت: تدوین کار، تکنیک، اجرا و محتوا بسیار متفاوت با کار قبلی است، و از نظر تکنیکی تمام اتفاقاتی که در این مجموعه افتاده، یک هارمونی و تصویر خوشایندی را برای مخاطب ایجاد کرده است.

این فعال رسانه ای با اشاره به تفاوت های فتو رمان دا و نورالدین پسر ایران گفت: تصمیم داشتیم این مجموعه همانند دا به طور کامل و در 120 قسمت نمایش داده شود. تجربه قبلی ما را بر آن داشت تا برای جذب مخاطب فقط بخشی از کتاب را روایت کنیم به صورتی که فتو رمان نورالدین پسر ایران به 30 قسمت تبدیل شده است.

nor600.jpg


وی در خصوص کاهش قسمت های تولیدی فتورمان نورالدین پسر ایران، تصریح کرد: یکی از دلایل کم کردن قسمت های این مجموعه با هدف کتاب خوانی صورت گرفته است تا فرهنگ کتاب و کتاب خوانی درصد بالایی افزایش پیدا کند و مخاطب ترغیب به خواندن خود کتاب شود.
تقی پور گفت: این کار با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیر گروه حماسه و دفاع شبکه یک بوده است.کارگردانی این مجموعه بر عهده میثم حسینی است.

وی فتورمان نورادین پسر ایران را نقطه مقابل فتورمان دا عنوان کرد و افزود: این مجموعه نقطه مقابل کتاب دا است، به طوری که کتاب دا خاطرات یک خانم را به تصویر می کشید، بنابراین از گویندگان سینمایی خانم استفاده کردیم، درحالی که فتو رمان نورالدین پسر ایران خاطرات یک رزمنده آقا می باشد،که از گویندگان سینمایی مرد و همچنین فرزندان شهدا استفاده کرده ایم.

۱۳۹۲/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...