نسخه چاپی

رسول مكرم اسلام در روز مباهله جایگاه فرزندان‌شان و حقانیت اسلام را تبیین فرمودند

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به روز مباهله اظهار داشت: رسول مكرم اسلام، در روز مباهله جایگاه فرزندان‌شان و حقانیت اسلام را تبیین فرمودند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان، با اشاره به روز مباهله اظهار داشت: آیه 61 سوره آل‌عمران که قرائت شد، ناظر به یک حادثه بزرگ در تاریخ اسلام و دعوت پیامبر اعظم از سران نجران برای مباهله بود.

وي در ادامه افزود: بر اساس اين آيه مبارکه، رسول مکرم اسلام در حالی که دستان مبارک دو فرزند خویش، حضرت امام حسن(ع) و امام حسین (ع) را در دست داشتند و صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) همراهشان حرکت می‌کردند و حضرت امیر‌المومنین علی (ع) در معیت آن بزرگوار بودند، برای مباهله حاضر شدند.

نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: رسول مکرم اسلام از خانواده خویش همه کسانی که مشمول ابناء و نساء و انفس بودند، را در ساحت مباهله شرکت دادند و ضمن تبیین حقانیت اسلام، جایگاه فاخر و برجسته فرزندان برومندشان حضرت امام حسن(ع) و امام حسین (ع) و موقعیت ویژه صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و جایگاه فاخر و استثنایی امیر المومنین علی (ع) به عنوان نفس رسول رسول مکرم اسلام، برای امت اسلام که در مسیر آن پیامبر خاتم گام بردارند را تبيين فرمودند.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد خاطر نشان کرد: برای دلباختگان به ساحت مقدس امامت و ولایت و اهل بیت رسول مکرم اسلام از خدای سبحان آرزوی توفیق و سعادت و برای پیروان رسول خاتم پیروزی را مسئلت داریم.

۱۳۹۲/۸/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...