نسخه چاپی

فست فودهایی سالم دربرنامه غذایی خانواده

عکس خبري -فست فودهايي سالم دربرنامه غذايي خانواده

امروزه غذاهای آماده یا فست فودها جای خودرا در برنامه غذایی خانواده ها پیدا كرده است و معمولا جوانان و نوجوانان طرفداران پر و پاقرص آنها هستند.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، چربی زیاد و سرخ شدن مهم ترین عواملی هستند که باعث می شوند این خوراکی ها سلامتی را به خطر اندازند. اما از آنجا که تمایل به انواع ساندویچ و برگر زیاد است و نمی توان انتظار داشت تا مردم به راحتی مزه این غذاهای خوشمزه را فراموش کنند،‌ بهتر است تا با روش هایی ساده، اصول تغذیه صحیح را به کار برد.
انتخاب گوشت گاو چرخ شده کم چرب
در تهیه برگرها معمولا رستوران ها گوشت چرخ شده گاو را که در بازار به فروش می رسد را استفاده می کنند. این گوشت ها 30% چربی دارند در حالی که این مقدار برای گوشت های کم چرب17 تا 23% و برای گوشت های بدون چربی 10% است. غذاهایی که با این نوع گوشت ها طبخ می شو ند به طور قابل توجهی دریافت چربی را کاهش می دهند.
معمولا از قدیم برای تهیه برگر از گوشت چرخ شده گاو استفاده می شده است اما می توان گوشت های کم چرب تری مانند مرغ یا بوقلمون را حایگزین آن کرد. در مقایسه با 100 گرم گوشت گاو که 7/24 گرم چربی دارد،‌همین مقدار گوشت بوقلمون تنها 2/1 گرم چربی دارد. 100 گرم گوشت سینه مرغ بدون پوست نیز6/1 گرم چربی دارد. با این مقدار کمتر چربی و کلسترول،‌ این غذاها می توانند برگرهای سالم تری باشند.
گنجاندن سبزیجات متنوع
استفاده از سبزیجات مختلف درتهیه فست فود می تواند راه حل دیگری برای مغذی تر شدن این غذاها باشد. لوبیا سبز، نخود،‌ انواع سبزیجات برگ دار،‌ گوجه فرنگی و... انتخاب های بسیار ایده آلی برای طبخ غذاهای سالم هستند.
مصرف سس های کم چرب
انواع سس ها از جمله مایونز و کچاب مقدار بسیار بالایی چربی و شیرینی دارند.از بین سس های متنوع موجود در بازار انواع کم چرب را انتخاب کنید. البته با دقت به این نکته توجه داشته باشید زیرا ممکن است برچسب روی محصولات شما را فریب دهد. در بعضی موارد کارخانه ها برای طعم بهتر سس مقدار زیادی نمک و شکر به آن اضافه می کنند که می تواند باعث شود تا چربی ها در مجاورت آب فاسد شوند. از همین رو توصیه می شود تا قبل از خرید حتما به مواد تشکیل دهنده سس ها توجه شود. تهیه سس درمنزل یکی از بهترین وسالم ترین روش هاست. افزودن پوره آووکادو به سس علاوه بر اینکه چربی خوبی است، بسیاری از ریز مغذی ها را نیز به همراه خواهد داشت.
انتخاب مغذی ترین غذاها در رستوران
در بعضی رستوران ها برای هر نوع غذا لیست مواد تشکیل دهنده و ارزش غذایی نیزدر منوی غذا ذکر شده است. به این ترتیب می توانید مقدار پروتئین،‌ چربی، قند،‌ کالری و... را بشناسید و غذایی سالم تر را سفارش دهید.
منبع:‌www.Passportsante.fr


۱۳۹۲/۸/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...