نسخه چاپی

"سی سی تی وی": دور اخیر مذاكرات میان تهران و آژانس سازنده بود

"سی سی تی وی" چین اعلام كرد: دور اخیر مذاكرات میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین سازنده بود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اين شبکه درخصوص گفتگوهاي هسته اي اخير ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در وين آورد: در آخرين دور مذاکرات ميان تهران و آژانس، ايران پيشنهادات جديدي را ارائه کرد که "ترو واهورانتا"، معاون مديرکل آژانس، آن را تدابيري عملي و بسيار سازنده خواند.

"رضا نجفي"، نماينده ايران در سازمان ملل، نيز در رابطه با چشم‌انداز همکارهاي هرچه بيشتر با آژانس براي حل و فصل تمامي موضوعات باقي مانده درباره برنامه هسته‌اي اين کشور ابراز اميدواري کرد.

بر اساس گزارش اين شبکه، اصولاً صدور بيانيه مشترک مبني بر سازنده بودن مذاکرات توسط آژانس و ايران حرکتي غيرمعمول بود، که نشان دهنده اميدواري دو طرف به رفع اختلافات در دورهاي بعدي مذاکرات است.

در حالي که تاکنون دوازده دور مذاکرات مختلف ميان طرفين در خلال دو سال گذشته برقرار شده است، دو طرف توافق کردند به گفتگوهاي خود در تاريخ 11 نوامبر در تهران همچنان ادامه دهند.

اين شبکه در خاتمه تأکيد کرد، به رغم بدگماني هاي کشورهاي غربي به احتمال تلاش ايران براي توليد سلاح هاي هسته اي، ايران همواره تأکيد داشته است که برنامه هسته‌اي اين کشور، کاملا صلح‌آميز است.

۱۳۹۲/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...