نسخه چاپی

ابراز تاسف آیت‌الله نوری‌همدانی از انتشار مقاله موهن در روزنامه بهار

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی انتشار مقاله موهن در روزنامه بهار نسبت به مقدسات دینی را محكوم كرد و گفت: چرا باید در یك كشور اسلامی یك روزنامه به خود اجازه دهد و جرأت جسارت و توهین به مقدسات، غدیر و امامت و ولایت را پیدا كند.

به گزارش نما، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این‌که «هر کس در هر رشته‌ای تخصص دارد باید در همان رشته اظهار نظر کند» افزود:‌ در مسائل دینی نیز باید متخصصان آن اظهار نظر کنند نه این که فردی که چند کلاس درس خوانده به خود اجازه دهد این کار را انجام دهد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: تخصص در احکام دین کار ساده‌ای نیست، از این رو هر فردی نباید به خود اجازه دهد در این عرصه قلم فرسایی کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این‌که «حضرت علی(ع) برای معرفی اسلام زحمات و مرارت‌های بسیاری متحمل شده است» افزود: تمام اینها در طول تاریخ ثبت و ضبط است؛ این فرد که اطلاعی از این مسائل ندارد و عقیده درستی هم ندارد چرا این گونه مسائل را بیان می‌کند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام محرم الحرام و فرصت تبلیغی طلاب و روحانیون، گفت: هر فردی که در خود توانایی لازم را می‌بیند باید در ایام محرم به تبلیغ دین بپردازد و وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

آیت‌الله نوری همدانی در توصیه به مبلغان اعزامی تاکید کرد: باید پیام مکتب عاشورا و امام حسین(ع) را که دارای درس‌های بسیار است برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنیم، چراکه انقلاب اسلامی ایران نیز نشأت گرفته از عاشورا است.

وی ادامه داد: مبلغان باید در کنار این مسائل فرهنگ انقلاب و دستاوردهای آن را برای مردم تبیین کنند چرا که امر به معروف و نهی از منکر پیام مهم عاشورا و یکی از علل اصلی قیام امام حسین(ع) می‌باشد.

این استاد عالی حوزه علمیه قم، آماده نگه داشتن مردم برای حراست از انقلاب را وظیفه دیگر مبلغان دانست و گفت: منابر و روضه‌ها باید متأثر از فرهنگ انقلاب که همان فرهنگ اسلام است، باشد.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر حل مشکلات مردم از سوی دولتمردان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر شکل‌گیری حماسه اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی توصیه و تاکید می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که «هر دولتی که از مردم پشتیبانی می‌کند مقاوم است» گفت: حمایت مردم از دولت فعلی لازم است تا بتوانند مشکلات را رفع کنند.

۱۳۹۲/۸/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...