نسخه چاپی

اتهام ۴ فرد بازداشتی در تاسیسات هسته ای

وزیر اطلاعات ۴ نفر دستگیر شده در یكی از تأسیسات هسته‌ای كشور را دزد ضایعات آهن توصیف كرد و گفت: پرونده این افراد اطلاعاتی و امنیتی نیست.

یه گزارش نما، محمود علوی درباره چهار خرابکار سایت‌های هسته‌ای که اخیرا دستگیر شده‌اند، گفت: این چهار نفر «خرابکار» نبودند بلکه به دلیل آنکه در محوطه سایت، ضایعات آهن و فولاد وجود داشته زیر دیوار یک متر و نیمی که دور محوطه است، رفته و فنس را سوراخ کرده بودند تا این ضایعات را در بازار بفروشند. وزیر اطلاعات افزود: در واقع این افراد «دزد» بودند نه «خرابکار هسته‌ای» و از اهالی روستای همان اطراف نیروگاه بودند و سابقه این کارها را هم داشتند. علوی با اشاره به اینکه پرونده این افراد اطلاعاتی و امنیتی نیست، توضیح داد: هر زمان وضعیت این پرونده روشن شود، حکم متناسب با آن نیز صادر خواهد شد.

علی‌اکبر صالحی چندی پیش از دستگیری چهار خرابکار هسته‌‌ای خبر داد و آن را تلاش‌های دشمنان برای ضربه زدن به تأسیسات هسته‌ای کشور توصیف کرده بود. وی همچنین در مورد حوادث بانه و سراوان و رویکرد وزارت اطلاعات در تامین امنیت مناطق مرزی گفت: وزارت اطلاعات تدابیر ویژه‌ای دارد که به موقع اعمال خواهیم کرد.

این عضو هیئت دولت ادامه داد: این اتفاقات هیچ وقت ریشه کن نخواهد شد و هر زمان ممکن است پیش بیاید ولی قطعا در جهت جلوگیری از تکرار آن اقدام لازم انجام می‌شود. وزیر اطلاعات تاکید کرد: وزارت اطلاعات در مورد هر ناامنی تدبیر می‌کند.

۱۳۹۲/۸/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...