نسخه چاپی

مسكن اجتماعی برای اقشار كم‌درآمد

وزیر مشكن و شهرسازی از طرح دولت مبنی بر ایجاد مسكن اجتماعی برای اقشار كم‌درآمد خبر داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام دلایل حادثه قم این وزارتخانه چه اقداماتی را صورت داده و با مقصران آن چگونه برخورد خواهد کرد، گفت: اعتقاد دارم درباره حوادثی که در کشور رخ می‌دهد باید به صورت ریشه‌ای وارد عمل شد تا از تکرار وقوع آنها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه باید با مقصران این حادثه برخورد کند، افزود: وزارت مسکن و شهرسازی در تلاش است تا در خصوص آموزش رانندگان، نحوه امکان خروج افراد از اتوبوس‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی در هنگام وقوع حادثه و بحث امنیت وسایل حمل و نقل عمومی اقدامات جدی انجام دهد.

آخوندی تصریح کرد: کمیته راه پس از وقوع حادثه قم سه جلسه تشکیل داده و 25 کمیته دیگر نیز در این راستا جلسات مختلفی را برگزار کرده و گزارش رسمی در این باره ارائه شده است.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بحث استانداردها در وسایل نقلیه حائز اهمیت است، اظهار داشت: ما تلاش کرده‌ایم با بررسی اینگونه موضوعات از تکرار این حوادث جلوگیری کنیم لذا کمیسیون راه در این راستا جلسات خود را به صورت مداوم تشکیل می‌دهد.

آخوندی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ادامه طرح مسکن مهر در دولت یازدهم گفت: ایده این طرح از سال 84 تا 88 در دولت دهم مطرح شد اما باید به طور قاطع بگویم که تعهداتی که از دولت قبل نسبت به مسکن مهر به مردم داده شده است در این دولت اجرایی می‌شود.

آخوندی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تامین اعتبار مسکن مهر از منابع موجود بوده و منابع جدیدی به آن اختصاص پیدا نخواهد کرد.

وی در ادامه درباره ارائه طرح مسکن اجتماعی برای اقشار کم درآمد جامعه از سوی دولت گفت: در حال حاضر ایده این طرح مطرح شده است اما باید مکان‌یابی و موقعیت‌های اجرای این طرح نیز فراهم شود.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین از راه‌اندازی سیستم SOS برای هماهنگی ارگان‌های مختلف خبر داد و گفت: در حال حاضر این وزارتخانه سیستم SOS را برای همه ارگان‌ها از جمله سازمان‌های امدادی و انتظامی ایجاد کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: معتقدم باید نحوه واردات لاستیک مشخص شود و اولویت اصلی این وزارتخانه آموزش مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی است.

۱۳۹۲/۸/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...