نسخه چاپی

تشویق سلفی‌های تكفیری برای گردن زدن شیعیان یمن

"احمر صغیر" یكی از سران قبایل سلفی تكفیری در استان صعده، جنگجوها و عناصر خارجی را كه به این كشور اعزام شده اند به كشتار و گردن زدن شیعیان حوثی تشویق می كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، اخیرا ویديويي در اینترنت منتشر شده است که در آن "احمر صغیر" از سران قبایل در منطقه "ریشان" در استان "صعده" در شمال صنعا پایتخت یمن در منزلش سلفی های تکفیری را به گردن زدن "انصارالله" (شیعیان حوثی) تشویق می کند.

اما اقدامات وی باعث شد تا افراد مسلح وابسته به وی از او بی اعتماد شوند؛ به همین دلیل احمر کوچک، افراد مسلح تکفیری بیگانه را به خدمت گرفت.

سایت یمنی "انصار الله" به نقل از "افق نیوز" گزارش داد: احمر صغیر روز گذشته برای تجهیز افراد مسلح خود در جنگ علیه "حوثی ها" از قبائل موسوم به "همدان" کمک خواسته است. همدان یکی از شهرستان های فرمانداری "کناف" در استان صعده است. (صعده 5 فرمانداری و 15 شهرستان دارد)

بر همین اساس افراد مسلح تکفیری مستقر در شهر حوث، حلقه محاصره شیعیان را به شدت تنگ کرده ومسافران مسیر صنعا و صعده را شدیدا در تنگنا قرار داده اند.

این افراد می کوشند در چارچوب طرح محاصره شدید ساکنان صعده و بخش "حرف سفیان" از ارسال مواد غذایی، سوخت، کالاهای تجاری به این منطقه جلوگیری کنند؛ و بر همین اساس تمامی خودروها را بازرسی می کنند.

دولت یمن نیز سکوت در پیش گرفته که این امر به خوبی همدستی اش با اقدامات احمر صغیر را نشان می دهد. این درحالی است که 700 هزار شهروند یمنی در شمال این کشور در محاصره باندهای مسلح قرار گرفته اند.

افراد مسلح تکفیری امروز با سلاح های سبک و سنگین در شهر "حوث" به گشتزنی پرداختند. احمد صغیر روز دوشنبه در مسیر "القفله - حرض" موانع جدیدی احداث کرده بود.

۱۳۹۲/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...