نسخه چاپی

نگرانی ارتش اسرائیل از كاهش بودجه نظامی

مقامات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نگرانی شدید خود از كاهش بودجه نظامی ارتش را ابراز داشتند.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری «اسرائیل هالیوم» نوشت، نزاع میان وزارت اقتصاد و ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه و در آستانه جلسه کابینه برای بررسی بودجه ارتش بالا گرفت.

سه ماه پیش کابینه با کاهش 853 میلیون دلاری بودجه ارتش در سال مالی 2013 و 2014 موافقت کرده بود اما مقامات ارتش اسرائیل معتقدند که با توجه به تهدیدهای امنیتی پیش روی اسرائیل، افزایش بودجه ضروری بوده و اعلام کردند که دستکم 1.13 میلیارد دلار برای پوشش هزینه‌های پیش‌بینی نشده ضروری است.

«بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به وزارت اقتصادبرای حذف 4 هزار و پانصد شغل در ارتش حمله کرد و گفت: طی هیچ شرایطی اجازه نمی دهد افسران ارتش از حقوق خود محروم بشوند.

گانتز در سخنانی در جمع نظامیان اسرائیلی گفت: هر گونه حمله به شما برابر با حمله به امنیت اسرائیل است.

وی گفت: ارتش برنامه کوچک سازی خود را آغاز کرده است و من تایید می‌کنم که این موضوع متاسفانه به رفتن تعداد زیادی از ارتش منتهی می‌شود اما این موضوع اجتناب ناپذیر است. ما این روند را تا آنجایی که امکان دارد به آهستگی و عادلانه دنبال می‌کنیم.

کوچک سازی ارتش اسرائیل بیشتر بر روی بخش‌های فناوری و افسرانی که در نبرد نیستند تمرکز دارد.

«موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل نیز با کاهش 853 میلیون دلاری بودجه ارتش اسرائیل موافقت و اعلام کرده که در شرایط اقتصادی اسرائیل، این کاهش می‌تواند مسئولیت پذیری را نشان دهد.

کارشناسان نظامی اسرائیل معتقدند که این کاهش بودجه صنایع نظامی اسرائیل را تضعیف می‌کند و می‌تواند اثری معکوس بر اقتصاد اسرائیل گذاشته و به افزایش بیکاری منتهی شود.

۱۳۹۲/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...