نسخه چاپی

انتفاضه شیعیان كویت در پی توهین به ساحت امام زمان(عج)

در پی توهین یك نویسنده كویتی به ساحت امام زمان(عج)، شیعیان این كشور انتفاضه مردمی خود را آغاز كرده و محاكمه این نویسنده موهن را در 24 ساعت آینده خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری عراقی «ابا»، در پی توهین یک نویسنده کویتی به ساحت امام زمان(عج)، دو روز گذشته شاهد انتفاضه شیعیان علیه اقدامات وهابیون کویتی علیه عقاید شیعیان است.

بنابر این گزارش، صدها نفر در میدان «الاراده» شهر کویت پایتخت این کشور با شعارهای «لبیک یا مهدی(عج)» به سخنان محمد الملیفی اعتراض کرده و اقدامات وی و وهابیون را توهین به شیعیان و شکسته شدن وحدت سنی و شیعه در این کشور عنوان کردند.

فیصل الدویسان و عبدالحمید دشتی از نمایندگان شیعه در مجلس الامه کویت خواستار محاکمه فوری این نویسنده موهن در 24 ساعت آینده شدند.

فیصل الدویسان در جمع معترضان خطاب به اهل تسنن در کویت گفت: شما برادران ما و هموطنان ما هستید و این تلاش‌ها برای تفرقه ناکام خواهد ماند چراکه «امام مهدی(عج)» امام همه مسلمانان است.

وی با انتقاد از وضعیت دادگاه‌های کویت به نخست‌وزیر این کشور برای محاکمه این نویسنده موهن 24 ساعت مهلت داد و گفت: ما طایفه‌گرا نیستیم اما اگر این مهلت به پایان برسد ما به معارضان دولت کویت تبدیل خواهیم شد و اقدامات قانونی لازم را انجام خواهیم داد.

الدویسان افزود: اقدام این نویسنده موهن کویتی کمتر از توهین «یاسر الحبیب» به عایشه همسر پیامبر(ص) نیست که به زندان افتاد و تابعیت کویتی‌اش گرفته شد، لذا باید همچون اقدامی با «محمد الملیفی» باید صورت پذیرد.

در همین حال محمد الملیفی نویسنده موهن کویتی منکر توهین به حضرت مهدی(عج) شده است.

۱۳۹۰/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...