نسخه چاپی

پیكر آیت‌الله جلیلی تشییع شد + تصاویر

مراسم تشییع و خاك‌سپاری پیكر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عبدالجلیل جلیلی از علمای برجسته كرمانشاهی پیش از ظهر امروز در میان حزن و اندوه مردم متدین كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش نما پیکر آیت‌الله حاج شیخ عبدالجلیل جلیلی از مقابل مسجد جامع تا حسینیه آیت‌الله جلیلی شهر کرمانشاه بر روی دستان هزاران نفر از مردم متدین کرمانشاه تشییع و در این حسینیه به خاک سپرده شد.

آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نماز میت را بر پیکر آن عالم ربانی اقامه کرد و جمع کثیری از مدیران، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

مراسم ختم آیت‌الله حاج شیخ عبدالجلیل جلیلی ساعت 15 تا 17 فردا جمعه 10 آبان در مسجد آیت‌الله حاج شیخ هادی جلیلی واقع در میدان آیت‌الله جلیلی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

آیت‌الله عبدالجلیل جلیلی متولد سال 1302 شمسی در کرمانشاه و فرزند آیت‌الله حاج شیخ محمدهادی جلیلی از روحانیان معروف و خوش‌نام کرمانشاه بود که علوم جدید را تا درجه لیسانس از دانشکده حقوق تهران به پایان رساند و علوم قدیمه را در بلده طیبه قم شروع کرد و ادبیات و سطوح عالیه را از محضر اساتید بزرگ حوزه همچون آیت‌الله میرزا محمد مجاهدی‌تبریزی و آیت‌الله شهاب‌الدین مرعشی به‌ پایان رساند.

وی در درس خارج فقه آیت‌الله حاج آقا حسین طباطبایی‌بروجردی و خارج اصول آیت‌الله حاج آقا روح‌الله خمینی (ره) حدود 10 سال حاضر گشت و سپس به نجف عزیمت کرد و حدود 6 سال در بحث فقه آیت‌الله شیخ حسین حلی و بحث اصول آیت‌الله میرزا باقر زنجانی و آیت‌الله میرزا حسن موسوی‌بجنوردی حاضر گشت و از طرف علما و اساتید بزرگ نجف به اخذ جواز اجتهاد نائل آمد.

این روحانی مجاهد پس از فوت پدر به‌ دستور آیت‌الله بروجردی به کرمانشاه آمد و حوزه علمیه این شهر را اداره کرد و این دوران 25 سال و تا آغاز دوران دفاع مقدس ادامه یافت.

وی از دوستان امام موسی‌صدر و همراه امام راحل در تهران و نجف بود و دارای آثار علمی تالیف کتب "من و آقا موسی" در خصوص خاطرات امام موسی‌صدر، حاشیه استدلالی بر العروه الوثقی به نام تعلیقه‌القصوی در دو جلد، کتاب قضا و شهادت و رساله در صلوه مسافر و رساله در منجزات مریض است.

70104_844.jpg

70101_915.jpg

70105_803.jpg

۱۳۹۲/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...