نسخه چاپی

اطلاعات جاسوسی از رهبران دنیا افشا نخواهد شد

وكیل اسنودن خبر داد این افشاگر آمریكایی اطلاعات مربوط به جاسوسی آژانس امنیت ملی از رهبران دنیا را افشا نخواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، وکیل «ادوارد اسنودن» افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا گفته وی اطلاعات مربوط به جاسوسی آژانس امنیت ملی از رهبران دنیا را در اختیار کسی قرار نخواهد داد.

بنا به گزارش صدای روسیه، آقای آناتولی کوچرنا گفت: «اسنودن بر اساس قانون روسیه در این کشور خواهد بود و نمی‌تواند به کشورهای خارجی سفر کند چرا که در این صورت او وضعیت فعلی‌اش را از دست خواهد داد. علاوه بر این، وی طبق توافقات موجود، نمی‌تواند در زمان اقامت در روسیه اطلاعات محرمانه را افشا کند.»

روزنامه انگلیسی گاردین پیشتر گزارش داده بود آژانس امنیت ملی آمریکا تلفن 35 نفر از رهبران دنیا را شنود کرده است. اشاره‌ای به نام هیچ‌یک از این رهبران نشده بود.

این وکیل روسی همچنین افزود اسنودن برای تیم پشتیبانی یکی از بزرگترین وب‌سایت‌های روسی فعالیت خواهد کرد.

در روزهای گذشته انتشار گزارش‌هایی درباره شنود آمریکا از کشورهای هم‌پیمان خود، به اعتراض‌هایی در سطح بین‌المللی منجر شده است.

طبق این گزارش‌ها، سازمان امنیت ملی ایالات متحده از رهبران، دیپلمات‌ها و شهروندان کشورهایی جاسوسی می‌کرده است که رابطه خوبی با آمریکا دارند؛ از جمله برزیل، فرانسه، آلمان، مکزیک و اسپانیا.

این گزارش‌ها برآمده از اسنادی هستند که ادوارد اسنودن، تحلیلگر سابق اطلاعاتی آمریکا، درز داده بود.

در پی بازگرداندن و محاکمه آقای اسنودن به خاطر انتشار غیرمجاز این اسناد است. او در حال حاضر با پناهندگی موقت، در روسیه اقامت دارد.

۱۳۹۲/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...