نسخه چاپی

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

به دلیل پیش بینی رشد یكنواخت تقاضا، قیمت جهانی نفت در معاملات امروز جمعه ۲۲ سنت افزایش یافت و به ۱۰۹ دلار و ۶ سنت در هر بشكه رسید.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: به دلیل پیش بینی رشد یکنواخت تقاضا و همچنین در حالی که بخش تولید در چین سریع ترین روند رشد را در 18 ماه گذشته پشت سر گذاشته است، قیمت نفت برنت امروز به بالای 109 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به دلیل نگرانی ها در مورد عرضه نفت از سوی لیبی و عراق، قیمت نفت احتمالا در پایان معاملات این هفته بزرگترین رشد هفتگی را در حدود دو ماه اخیر به ثبت خواهد رساند.

قیمت نفت برنت، پس از کاهش یک دلار و 2 سنتی در جلسه گذشته، امروز با 22 سنت افزایش به 109 دلار و 6 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش 39 سنتی در جلسه قبل با 5 سنت کاهش به 96 دلار و 33 سنت رسید.

ویکتور شام، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آخرین آمارها نشان می دهد که چین اقداماتی را برای رسیدن میزان افزایش رشد به رقم پیش بینی شده 7.5 درصدی دولت انجام خواهد داد.» وی افزود: «نگرانی ها در مورد عرضه نفت لیبی و عراق نیز همچنان از افزایش قیمت نفت حمایت خواهد کرد.»

در نه ماهه ابتدایی امسال، اقتصاد چین نسبت به یک سال قبل رشدی 7.7 درصدی را تجربه کرد و اقتصاد این کشور را در مسیر تحقق هدف تعیین شده برای رشد اقتصادی 7.5 درصدی قرار داد، اما با این وجود، این بدترین عملکرد اقتصاد چین در 23 سال اخیر به شمار می رود.

شام پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت در کوتاه مدت به دلیل نگرانی های مربوط به عرضه و میزان یکنواخت تقاضا در حدود 108 دلار در هر بشکه باقی بماند، اما قیمت نفت خام آمریکا ممکن است بین 95 تا 100 دلار معامله شود و همزمان با بازگشت پالایشگاه های امریکا از تعمیرات، به سمت 100 دلار در هر بشکه حرکت کند.

۱۳۹۲/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...