نسخه چاپی

وقتی تروریست ها به جان هم می افتند!

همانند تجربه نا فرجام تروریست ها در "اعزاز"، گروه های مسلح مخالف سوری تلاش می كنند تا برای حل اختلافاتشان در شهر "منبج" كمیته شرعی تشكیل دهند

به گزارش نما به نقل از العالم، پس از درگیری ها میان گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) و گروه "جند الحرمین" در شهر منبج در استان حلب سوریه که چندین کشته، زخمی و بازداشت اعضای دو طرف را به همراه داشت، برخی از گروه های مسلح در بیانیه ای از دو طرف خواستن تا شرع را به داوری بنشانند.

مشابه این اتفاق در شهر اعزاز در مرز لبنان در هنگام درگیری داعش و گروه "عاصفه الشمال" رخ داد و البته هیچ کدام به تصمیمات داوری پایبند نشدند.

پس از این درگیری ها، گروه های مسلح "احرار الشام"، "لواء التوحید"، "جیش الاسلام"، "صقور الشام" و "المجلس العسکری" و"اصحاب الیمین" در بیانیه ای از دو طرف خواستند تا شرع را به داوری بنشانند و کمیته ای قضایی به نمایندگی از همه طرفهای ذیربط برای رسیدگی به این قضیه تشکیل دهند.

در این بیانیه از هر دو طرف خواسته شده به تصمیمات و احکام این کمیته عمل کنند و هرکسی با این امر مخالفت کند، ستمکار شناخته می شود.

در اعزاز با ضمانت لواء التوحید همین سناریو انجام شد اما در ادامه داعش، عاصفه الشمال را از شهر اخراج کرد و انتظار می رود که در منبج نیز همین اتفاق روی دهد.

شهر اعزاز از حدود یک ماه و نیم پیش شاهد درگیری‌های شدید میان تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به داعش و گروه موسوم به لواء عاصفة الشمال بود که نتیجه آن سیطره افراد داعش بر شهر و بیشتر روستاهای اطراف آن و اخراج افراد مسلح عاصفة الشمال از آن بود.

۱۳۹۲/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...