نسخه چاپی

احتمال موفقیت مذاكرات هسته‌ای ایران

یك تحلیلگر سیاسی به پرس تی‌وی گفته است كه برای اولین بار به نظر می‌رسد كه مذاكرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت هسته‌ای، موفق خواهد شد.

جف استاینبرگ، در مصاحبه‌ای در روز پنج‌شنبه اظهار داشت: «برای اولین بار شما شاهد یک توافق عمومی از ایران و طرف پنج به علاوه یک (اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان) هستید که معتقدند مذاکرات رو به جلوست. هر دو طرف، مثبت هستند و این مذاکرات می‌تواند به یک نتیجه موفقیت‌آمیز دست یابد.»

این تحلیلگر با ستایش از تصمیم هر دو طرف برای محرمانه نگه داشتن مذاکرات، اظهار داشت که برخی عوامل خارجی هستند که به دنبال خرابکاری در مذاکرات هستند.

او همچنین با اشاره به جلسات اخیر در سطح کارشناسی بین ایران و شش قدرت جهانی و مذاکرات تهران با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، وجود روح همکاری در هر دو این مذاکرات را مورد تحسین قرار داد.

ایران، شش قدرت جهانی و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، همگی رضایت خود را از نتایج دور اخیر مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده‌اند.

نمایندگان ایران و اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان، مذاکرات در سطح کارشناسی خود در مقر سازمان ملل در وین را روز پنج‌شنبه پایان دادند.

ایران و شش قدرت جهانی، در تاریخ 15 و 16 اکتبر، مذاکرات بر سر برنامه انرژی هسته‌ای تهران را در ژنو سوئیس برگزار کردند. دو طرف موافقت کردند که قبل از نشست دوباره در این شهر سوئیسی در هفتم و هشتم نوامبر، مذاکراتی در سطح کارشناسان برگزار کنند.

پرس تی وی

۱۳۹۲/۸/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...