نسخه چاپی

پاسخ آمریكا به میانه‌روی ایران تندروی است

روز پنجشنبه در حالی كه كاخ سفید میزبان سران یهودی لابی ایپك بود، جان‌كری به همراه وزیر خزانه‌داری برای هماهنگی بیشتر به كنگره رفت. به گزارش رویتر كه این خبر را منتشر كرده، سناتورهای هر دو حزب دموكرات و كنگره، مخالف لغو تحریم‌های ایران و در مقابل افزایش آنها هستند.

به گزارش نما، این خبر برخلاف ادعای برخی رسانه‌های داخلی است که با کتمان واقعیات و اخبار ادعا می‌کنند میان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه و همچنین میان دولت و مجلس آمریکا بر سر کاهش یا افزایش تحریم‌های ایران اختلاف وجود دارد و برخی از آنها تندرو و شمار دیگر کندرو هستند!

فارین پالیسی به نقل از رویتر نوشت:‌ «کاخ سفید پنجشنبه‌ میزبان یک گروه کوچک از رهبران یهودی بود و جان‌کری، وزیر خارجه به همراه جک ‌لیو از خزانه‌داری، راهی کنگره شدند. هدف تمامی این اقدامات چانه‌زنی با گروه‌هایی است که به دنبال افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستند.»

این خبر می‌افزاید: سناتورها از هر دو حزب آمریکا حتی با لغو کوچکترین تحریمی نیز مخالفت می‌کنند و در مقابل به دنبال اعمال تحریم‌های مضاعف هستند.

در ادامه این خبر آمده است: هر چند پس از مذاکرات هسته‌ای اخیر در ژنو، مقامات آمریکایی گفتند این صریح‌ترین و جدی‌ترین مذاکره‌ای بوده که با ایرانیان داشته‌اند، مجلس نمایندگان آمریکا دو روز پیش از مراسم تحلیف روحانی، بسته تحریمی جدیدی را علیه ایران به تصویب رساند.

تحریمی که هدف آن به صفر رساندن صادرات نفتی ایران تعیین شده است. همچنین ۷۶ سناتور از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نیز در نامه‌ای به اوباما از او خواستند نظام تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کرده و بر روی گزینه نظامی نیز تاکید کند.

فارین پالیسی این اتفاقات را پاسخ نامناسب بر میانه‌روی ایران توصیف کرد و با پیش‌بینی احتمالی شکست مذاکرات نوشت: در صورتی که در مذاکرات هسته‌ای پیش رو تاکید غرب به صفر رساندن غنی‌سازی در ایران و مهر و موم تاسیسات هسته‌ای باشد، به احتمال زیاد، این گفت‌وگوها به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

در واقع هر کسی که در حل بحران مطالعاتی داشته باشد، درک می‌کند که به منظور راضی کردن طرف مقابل برای عمل به خواسته‌های‌مان، باید هم مشوق ارائه کنیم و هم مجازات. اعمال تحریم‌های سخت، بدون امید به تعدیل آنها در صورت همکاری طرف مقابل، اقدامی غیرواقع‌بینانه است.

۱۳۹۲/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...