نسخه چاپی

زندگی محمدرضا پهلوی فیلم می شود

«محمدرضا ورزی» مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» با موضوع زندگی محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران را در سه فاز كارگردانی می‌كند.

«محمدرضا ورزی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس درباره ساخت سریال الف ویژه «معمای شاه» گفت: این سریال در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد و جریانات سال 1325 تا 1359 را به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: این سریال در سه فاز اصلی طراحی شده و به زندگی «محمدرضاپهلوی» می‌پردازد. محور اصلی سریال نیز جنایات و خیانت‌های شاه مخلوع است.

ورزی تصریح کرد: چهار مجموعه دکور متعلق به خیابان و میدان منیریه، میدان ژاله، خیابان پهلوی سابق، روستای نوفل‌لوشاتو، حلبی آباد و محله قدیمی پامنار توسط داریوش پیرو طراحی شده و توسط داوود علی اکبری ساخته می‌شود.

این کارگردان درباره بازیگران سریال «معمای شاه» نیز توضیح داد: تا به حال حضور بازیگرانی نظیر محمدرضا شریفی‌نیا، داریوش ارجمند، چنگیز جلیلوند و امیریل ارجمند در این مجموعه قطعی شده و انتخاب سایر بازیگران نیز ادامه دارد.

وی گفت: علی لدنی تهیه‌کنندگی سریال را برعهده دارد و نویسنده و کارگردان آن نیز خودم هستم، مهدی سجاده‌چی نیز کار فیلمنامه‌نویسی آن را برعهده دارد.

به گزارش فارس، لیست افرادی که تا به حال حضورشان در «معمای شاه» قطعی شده به شرح زیر است:

تهیه کننده: علی لدنی، نویسنده و کارگردان: محمدرضا ورزی، فیلمنامه‌نویس: مهدی سجاده‌چی، طراح صحنه و دکور: داریوش پیرو، طراح صحنه و لباس: مجید لیلاجی، طراح گریم: شهرام خلج، مدیر فیلمبرداری: فرشاد خالقی، تدوین: احسان جعفری، صدابردار: امیر شاه‌وردی، دکوراتور: داوود علی اکبر، سرپرست تدارکات: علیرضا حق‌شناس، دستیار اول کارگردان و عکاس: مسعود عجمی، مدیر برنامه‌ریزی: محسن صادقی‌نسب، دستیار دوم کارگردان: مجتبی نقی‌ئی، مشاور تاریخی و پژوهشگر: دکتر موسی حقانی.

۱۳۹۱/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...