نسخه چاپی

گرانی به گوسفند رسید!

همزمانی ایام محرم و ورود حجاج به كشور بهانه‌ای برای سوء استفاده دلالان شده تا قیمت را تا 5 درصد افزایش دهند. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید: برنامه تحویل كالا به هیئت‌های مذهبی توسط ستاد تنظیم بازار می‌تواند تقاضای بیش از اندازه تاسوعا و عاشورا را سپری كند.

در حالی که 3 روز به آغاز محرم باقی است، بازار گوسفند زنده که در این ایام بعنوان نذورات و قربانی استفاده زیادی دارد، وضعیت مناسبی ندارد.
مرکز توزیع دام زنده شهرداری قیمت یک کیلوگرم گوسفند زنده را 12500 تومان اعلام می‌کند، این قیمت نسبت به حدود 20 روز پیش عید قربان که حدود 11 هزار و500 تومان بود، افزایش نشان می‌دهد.
ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورا، گوسفند به صورت زنده و یا کشتار مصرف فراوانی دارد و تثبیت قیمت آن برای مردم بسیار مهم است.
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید: قیمت گوشت گوسفند نسبت به عید قربان 4 تا 5 درصد افزایش داشته و به قیمت11 تا 11500 تومان رسیده است و قیمت گوسفند تکی 12 هزار تومان است.
وی می‌گوید: عامل اصلی افزایش قیمت واسطه‌ها و چوب‌داران هستند، آنها بعد از خالی شدن میادین در عید قربان، اکنون تعداد زیادی از دامهای زنده را خریداری کرده و در زمان بازگشت حجاج می‌فروشند و نیز منتظر عرضه آن در ایام محرم هستند که به دلیل خالی شدن میادین قیمتی را اضافه می‌کنند.
وی ادامه داد: بحران کوتاهی را در روزهای تاسوعا و عاشورا به دلیل تقاضای بیش از اندازه انتظار داریم زیرا از یک سو دام میادین خالی شده است و از سوی دیگر تقاضا هم افزایش می‌یابد.
*برنامه ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت گوسفند زنده
ملکی گفت: البته با تدابیری که ستاد تنظیم بازار برای تحویل کالاهای ویژه نذورات برای هیئت‌های مذهبی از قبیل روغن، برنج و گوشت دارد این مشکل تا حدودی برطرف خواهد شد.
به گزارش فارس، با احتساب قیمت 12 هزار تومان، قیمت گوسفند زنده 50 کیلویی که معمولاً برای ادای نذورات به کار می‌رود 600 هزار تومان خواهد بود.
منبع: فارس

۱۳۹۲/۸/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...