نسخه چاپی

رئیس كمیسیون اصل 90 در گفتگو با نما :

زمان قرائت گزارش نحوه واردات و ترخیص خودروهای لوكس در مجلس/رسانه ای شدن پرونده های زمین خواری خیلی ها را ناراحت كرده است

عکس خبري -قرائت گزارش نحوه واردات و ترخيص خودروهاي لوکس در مجلس/رسانه اي شدن پرونده هاي زمين خواري خيلي ها را ناراحت کرده است

گزارشی درباره نحوه واردات و ترخیص این خودروهای لوكس آماده شده این گزارش ارسال شده برای هیئت رئیسه مجلس كه از قرار است این هفته در صحن علنی قرائت شود.

به گزارش نما : این روزها پرونده های مختلفی مانند تبانی و پرداخت رشوه در فوتبال تا پرونده های متعددی مربوط به زمین خواران و خودروسازان در فعال ترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است به این بهانه به سراغ محمد علی پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس رفتیم،  تا او که به سختی از جزئیات این پرونده ها صحبت می کند از نتایج رسیدگی در این کمیسیون در خصوص پرونده های مختلف به ما اطلاعاتی بدهد.
گفته شده است 5 استاندار در خصوص مسائل مربوط به زمین خواری در این استانها شکایاتی را به کمیسیون اصل 90 مجلس ارسال کردند این موضوع صحت دارد؟
در این مورد خود استانداران مستقیم شکایتی ارسال نکردند بلکه از چند استان شکایاتی در خصوص زمین خواری به کمیسیون اصل 90 رسیده، بعد از اینکه موع زمین خواری به شکل مطلوبی رسانه ای شد و مردم مطلع شدند که کمیسیون این موضوع را دنبال می کند شکایاتی از چند استان به کمیسیون رسیده و تعدادی با خود من تماس گرفتند و شکایات خودشون رو اعلام کردند.
تازه ترین پرونده ای که درخصوص زمین خواری در کمیسیون رسیدگی آن به اتمام رسیده چه بوده؟
 در خصوص دماوند با اطلاع رسانی و عملکرد خوب مسئولان زیربط در یکی از این مجتمع های که به صورت غیر قانونی ساخته شده بود با اقدام به موقع دادستان شهرستان و مسئولین این شهرستان فرماندار و مسئولان جهاد کشاورزی دماوند ، حدود 40 واحدی که غیرقانونی ساخته شده بود تخریب شد، موضوع دماوند از جمله موارد مربوط به ساخت و سازهای غیر قانونی بود.
رسانه ای شدن این پرونده ها ایا کمکی به رسیدگی سریعتربه تخلفات خواهد کرد؟
بله مطمئنا این طور است  ، پرونده های دیگر زمین خواری در بخش های مختلف با سرعت و جدیدت در کمیسیون در حال پیگیری است ، ما که مشکلی از لحاظ رسانه ای شدن این پرونده ها نداریم اما خیلی ها منافع خود را در خطر می بینند و مطرح شدن این پرونده ها به مذاق خیلی ها خوش نیامده است.
درباره پرونده های خودروهای لوکس چه اقدامات تازه ای انجام شده است؟
گزارشی درباره نحوه واردات و ترخیص این خودروهای لوکس آماده شده  این گزارش ارسال شده برای هیئت رئیسه مجلس که از قرار است این هفته در  صحن علنی قرائت شود.
خاطیان این پرونده ها مشخص شده است؟
متخلفین این پرونده کاملا مشخص است، و در گزارش با جزئیات به نحوه تخلفات اشاره شده، اما من از اسم آوردن معذورم.
دولتی یا غیردولتی همه جوره اسم در این گزارش هست.

۱۳۹۲/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...