نسخه چاپی

روز بازخوانی جنایات آمریكا

محمدكاظم انبارلویی

ژاپن اكنون متحد آمريكاست و در بسياري از سياستهاي جهاني با ايالات متحده آمريكا همگرايي دارد. ژاپن عضو گروه 8 و گروه 20 در كنار آمريكا و غرب است. ژاپن بهترين روابط علمي و تجاري را با آمريكا دارد. اما هر سال در سالگرد حمله وحشيانه آمريكا به هيروشيما و ناكازاكي طي مراسم باشكوهي مردم ژاپن جمع مي شوند و ضمن گراميداشت ياد قربانيان اين حادثه وحشتناك ، جنايات آمريكا در جنگ جهاني دوم و بويژه حادثه بمباران اتمي اين دو شهر را محكوم مي كنند. اما هيچ ژاپني تاكنون حقانيت چنين مراسمي را علي‌رغم روابط خوب دو كشور زير سئوال نبرده است.13 آبان در تاريخ معاصر ما 3  حادثه مهم در سه سال متفاوت را در خود جاي داده است، كه درهر سه، دست پليد آمريكا نمايان است . 13 آبان 1343 سالروز تبعيد امام خميني (ره) به تركيه به دليل اعتراض به معاهده ننگين كاپيتولاسيون است . سالي كه امام خميني(ره) به عنوان مظهر شرف و عزت و استقلال كشور فريادهاي حق طلبانه خود را بر سر آمريكا و اسرائيل و رژيم مستبد پهلوي بلند كرد تا در تاريخ ثبت شود كه ملت ايران زير بار سلطه آمريكا نمي رود . شاه استقلال و حاكميت ايران را در معرض فروش گذاشته بود.
نطق شورانگيز امام (ره) در دفاع از استقلال و عزت ملت ايران هنوز درگوش مردم تازگي دارد. آن روز امام (ره) فرمودند:" تمام گرفتاريهاي ما از آمريكاست. تمام گرفتاريهاي ما از اسرائيل است . اسرائيل هم از آمريكاست" (تاريخ سياسي معاصر ايران ج2 صفحه114 ) 13 آبان سال 1357 سالروز كشتار دانش آموزان به دست رژيم دست نشانده آمريكا يعني رژيم پهلوي است . با اوج گيري قيام ملت ايران در سالهاي 56 و57 دانش آموزان جلودار همه حركت هاي مردمي در كنار ديگر اقشار بودند . در اين روز كه رژيم براي سركوب اجتماعات دانشجويي به دانشگاه تهران حمله ور شده بود، دانش آموزان به كمك دانشجويان دانشگاه تهران آمدند و خون دانشجويان و دانش آموزان در اين روز اتحاد هميشگي اين دو قشر پيشتاز را به عنوان يك نماد به نمايش گذاشت 13 آبان سال 58 يكسال پس از كشتار خونين دانش آموزان رخ داد . در اين روز دانشجويان به عنوان نسل بالنده انقلاب به انتقام خون شهيدان و حمايت آمريكا از شاه خائن و براي پايان دادن به دخالت هاي آمريكا در ايران لانه جاسوسي آمريكا را تسخير كردند و به سلطه آمريكا كه نزديك به نيم قرن در ايران پايدار شده بود، خاتمه دادند . روز 13 آبان روز بازخواني جنايات آمريكا در ايران است چرا برخي مي‌خواهند آن را فراموش كنند.روز 13 آبان از سوي بنيانگذار جمهوري اسلامي روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و انقلاب دوم نامگذاري شد و بعدها مجلس شوراي اسلامي اين روز را به همين نام به ثبت رساند.
34 سال پيش ملت ايران سفارتخانه آمريكا را به عنوان لانه جاسوسي شناسايي كرد امروز همه كشورهاي جهان حتي كشورهاي دوست آمريكا مي دانند كه سفارت آمريكا يعني لانه جاسوسي!
امروز حتي صداي رهبران اروپا از تبهكاريهاي آمريكا در امر جاسوسي در آمده است و معلوم شده است كه آمريكا همه مكالمات خصوصي شهروندان اروپايي حتي گفتگوي رهبران اروپا را شنود مي كرده است .
اين روزها به بهانه مذاكرات ايران با  1+5 برخي مي خواهند با پاك كردن حافظه تاريخي ملت عظمت برگزاري و يادبود روز 13 آبان را كم رنگ كنند . اين در حالي است كه مذاكرات نه به "دار" است و نه به " بار" و اگر هم بر فرض ، مذاكرات به نتيجه برسد و به بخشي از دشمني‌هاي آمريكا عليه ملت ايران پايان داده شود هيچ دليل عقلي وجود ندارد كه برگزاري شكوهمند روز 13 آبان كم رنگ و بي رمق شود. امروز آمريكا هيچ اقدام عملي در برداشتن تحريمهاي ظالمانه و يا حتي كاهش آن بر نداشته است . معلوم نيست عده اي در داخل بر اساس چه عقلانيت سياسي مي گويند بايد شعار مرگ بر آمريكا كم رنگ شود .
آمريكا امروز بر خلاف همه حقوق انساني  و حقوق بين الملل بر طبل خصومت با ملت ايران مي كوبد و تهديدهاي ضد حقوق بشري خود را گسترده تر مي كند و حتي تهديد نظامي با جنگ افزارهاي كشتار جمعي را به رخ ما مي كشد. معلوم نيست چرا عده اي هنوز بناي مهرورزي با اصحاب كاخ سياه آمريكا را دارند فهرست جنايات آمريكا چيزي نيست كه از صفحه ذهن مردم ايران پاك شود آمريكاييها هر روز براي نابودي ايران نقشه مي كشند و آن را هم عملياتي مي كنند. در مقابل ما اينجا فقط حرف مي زنيم و شعار مي دهيم و جالب اينجاست كه برخي مي گويند اين شعار را هم ندهيد . يعني خفه كردن خشم و نفرت مردم در گلوي تاريخ ايران ، اين وقيحانه ترين كاري است كه ممكن است صورت گيرد.
بياييد به نداي قرآن گوش فرادهيم كه خداوند به پيامبر اعظم (ص) فرمود، " اي پيامبر هرگز يهود و نصاري از تو راضي نخواهند شد، مگر اينكه از آيين آنها پيروي كني ! اي پيامبر بگو راهي كه خدا نشان دهد راه حق به يقين همان است البته اگر از ميل و خواهش آنها پيروي كني بعد از آنكه طريق حق را به يقين دريافتي ديگر خدا يارو ياور تو نخواهد بود"( سوره بقره آيه 120)
برخي فكر مي كنند كوتاه آمدن در برابر آمريكا و اسرائيل آنها را راضي خواهدكرد و آنها به خصومت ورزي عليه ملت پايان خواهند داد. آنها واقعا سخت در اشتباه هستند نمونه مصر در زمان ما در همين چند قدمي نگاه ماست و واقعا عبرت آميز است . ما اگر به كفر، الحاد وستم آنها رضايت دهيم نابود خواهيم شدو خداهم فرموده است ديگر ما را ياري نخواهد كرد.
ما بيش از سه دهه است پنجه در پنجه آمريكا و قدرتهاي جهان انداخته ايم . خداوند اين مبارزه را تاييد و حمايت كرده است . دشمنان نظام يكي پس از ديگري نابود شدند. شاه و اذنابش به موزه تاريخ سپرده شدند.فروپاشي قدرتهايي كه دربرابر ايران اسلامي ايستادند حتمي و اجتناب ناپذير است . صدام و شركايش الان كجا هستند؟ شوروي ملحد الان كجاست؟ ديريا زود دشمنان ايران به همان جايي خواهند رفت كه صدام و ... رفتند. 13 آبان امسال از هر سال پرشكوهتر برگزار خواهد شد . ملت ما ارزش فريادهايي را كه عليه استكبار جهاني مي‌زند نيك مي داند همين فريادها بوده است كه كاخ هاي ستم و بيداد را سرنگون كرده و خواهدكرد. به همين دليل 13 آبان يك روز فراموش نشدني در تاريخ ماست و ملت آن را از دست تحريف اغيار مصون نگه خواهد داشت .
13 آبان امسال مصادف است با آغاز محرم . ملت ايران با بهره گيري از روحيه مقاومت كه برخاسته از فرهنگ " هيهات من الذله"  نهضت عاشورا است در كنار حسين زمان بودن را بيشتر تمرين خواهد كرد و به يزيد و يزيديان زمان لعن و نفرين خواهد فرستاد .

۱۳۹۲/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...