نسخه چاپی

جاسوسی آمریكا از سخنرانی عمومی رهبر معظم انقلاب!

عکس خبري -جاسوسي آمريکا از سخنراني عمومي رهبر معظم انقلاب!

در گزارش روزنامه‌های گاردین و نیویورك‌تایمز، همچنین به شنود هوایی سخنرانی آیت الله خامنه‌ای در یك ورزشگاه هنگامی كه او برای مردم كردستان سخنرانی می‌كرده اشاره شده‌ است.

به گزارش نما، روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و گاردین روز شنبه (دوم نوامبر - یازدهم آبان) در بخشی از گزارش‌ خود درباره تازه‌ افشا شده‌های سازمان ان.اس.ای، مدعی شدند که آمریکا در سال 88 از سفر رهبر انقلاب به کردستان جاسوسی کرده است.



وب سایت انگلیسی بی بی سی در این باره نوشت: در بهار سال ۸۸ و هنگامی که خبر سفر آیت الله خامنه‌ای به استان کردستان در غرب ایران علنی می‌شود، سازمان امنیت ملی آمریکا به سرعت یک پروژه جاسوسی هوایی و ماهواره‌ای با نام دِرِدنوت (Dreadnought) را به اجرا می‌گذارد.



در این ماموریت فوق پیشرفته، سازمان اِن.اس.اِی با همکاری سازمان اطلاعات جفرافیایی و نقشه آمریکا (اِن.جی.اِی) که بخشی از نهاد دفاعی آمریکا محسوب می‌شود و مرکز ارتباطات رسمی بریتانیا (آژانس شنود دولت بریتانیا)، برنامه‌ای را ترتیب می‌دهد تا علاوه بر رصد نقطه به نقطه سفر رهبر ایران، به مکالمات راداری و سخنرانی‌های آیت الله خامنه‌ای هم از طریق ماهواره‌های جاسوسی خود دسترسی پیدا کند.



بر همین اساس، مجریان این طرح جاسوسی موفق می‌شوند تا مکالمات نیروهای حفاظت و همراه رهبر ایران را شنود کنند که در آن مکالمه‌ای برای یافتن یک جرثقیل جهت جابجایی یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی آتش نشانی وجود داشته و همچنین گفتگوهای خلبانان و پرسنل پروازی به هنگام فرود و فراز گرفتن هواپیما و هلی‌کوپتر کاروان حامل رهبر ایران را شنود کرده‌اند.





در گزارش روزنامه‌های گاردین و نیویورک‌تایمز، همچنین به شنود هوایی سخنرانی آیت الله خامنه‌ای در یک ورزشگاه هنگامی که او برای مردم کردستان سخنرانی می‌کرده اشاره شده‌ است.



این گزارش‌ها می‌افزایند، هدف از این پروژه جاسوسی پیشرفته، پیش از آن که دستیابی به سخنرانی‌ها و برنامه سفر آیت‌الله خامنه‌ای بوده باشد، بیشتر به منظور تهیه "کدها اثرانگشت‌های ارتباطاتی و صوتی" و بررسی امکان گستردن یک تور شنودی بر فراز ایران برای استفاده در 'مواقع بحرانی' بوده است.



بر این اساس، "اثرانگشت‌های ارتباطاتی و صوتی" عنوان شده در این پروژه به سازمان های اطلاعاتی آمریکا اجازه خواهد داد تا بتوانند با استفاده از نرم‌افزارهای رهگیر و سیستم‌های شناسایی صوتی، علاوه بر تشخیص کدهای امنیتی و اصالت صوتی ارتباطات رهبر ایران، مکالمات ماهواره‌ای و راداری را رصد کنند و در مواقع "بحرانی" به سخنان رهبر این کشور و مکالمات او (برای مثال درباره برنامه هسته‌ای تهران) دسترسی پیدا کرده و صحت و سقم آنها را نیز بررسی کنند.






ایران هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده است اما سازمان ان.اس.ای آمریکا در هفته‌های اخیر زیر موج جدیدی از انتقادات به علت افشای جاسوسی از رهبران کشورهای دوست و نزدیک آمریکا و همچنین شهروندان چند کشور اروپایی قرار گرفته است.



در گزارشهای جدید روزنامه‌های گاردین و نیویورک‌تایمز به ابعاد دیگری از وسعت برنامه‌های تجسسی سازمان ان.اس.ای پرداخته‌اند و به واسطه آن گزارشگران درباره استراتژی سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا برای "تسلط، ضبط و تجسس از تمامی ارتباطات جهان" گمانه‌زنی کرده‌اند.



یادآور می شود ادعای این برنامه جاسوسی از سوی دستگاههای امنیتی آمریکا در حالی عنوان می شود که برنامه سفر رهبر معظم انقلاب به استان ها، روزها قبل از انجام سفر از سوی رسانه ملی، رسانه ها و مطبوعات و در سرتاسر ایران و از زبان مردم کشور بیان می شود و تمام برنامه ها، متن و حواشی سفر ایشان از رسانه ملی و شبکه های استانی و تمامی رسانه های کشور پوشش داده می شود.


۱۳۹۲/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...