نسخه چاپی

انتقاد دبیركل مؤتلفه از وزیر ارشاد

همین نصیحت را به دولت قبلی كردیم

عکس خبري -انتقاد دبيرکل مؤتلفه از وزير ارشاد

دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به در پیش بودن ۱۳ آبان و اعتراض رهبران جهان به جاسوسی آمریكا در شنود مكالمات تلفنی گفت: امروز جهان هم‌صدا با ملت ایران سفارتخانه‌های آمریكا را جاسوسخانه می‌داند و این حقیقتی است كه با تسخیر لانه جاسوسی آمریكا دانشجویان ما ۳۴ سال قبل به جهانیان اعلام كردند.

به گزارش نما، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه افزود: امروز فریاد رهبران جهان و حتی رهبران اروپا که هم‌پیمان آمریکا هستند، از جاسوسی آمریکا بلند است. افشای اسناد جاسوسی آمریکا نشان می‌دهد آمریکا در جهان منزوی است و هم‌پیمانی جز رژیم غاصب اسرائیل ندارد.

وی تصریح کرد: امروز فریاد علیه استکبار جهانی، بویژه آمریکا یک فریاد جهانی است و مختص ملت ایران نیست و شعار مرگ بر آمریکا یک شعار جهانی برای مقابله با استکبار جهانی است.

حبیبی با اشاره به ثبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خاطرنشان کرد: یوم‌الله ۱۳ آبان یک روز فراموش نشدنی در تاریخ ما است. مناسبات ایران و آمریکا هرچه باشد این روز فراموش نخواهد شد. همه ساله به یاد قربانیان ناکازاکی و هیروشیما ملت ژاپن جمع می‌شوند و به جنایتکاران آمریکایی لعن و نفرین می‌فرستند در حالی که دولت ژاپن بهترین روابط را با واشنگتن دارد اما این روز یعنی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را فراموش نمی‌کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مذاکرات ۱+۵ با ایران گفت: تاکنون به حسب گزارش دیپلمات‌های ما هیچ توافقی بین ایران و ۱+۵ صورت نگرفته است. در آمریکا هنوز سنا و کنگره روی ادامه تحریم‌ها اصرار دارند. بنابراین سیاست حکیمانه ایران ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به موضع‌گیری برخی رهبران اروپا در مورد ادامه تحریم‌ها اظهار کرد: آنها گفته‌اند ما تحریم‌ها و مذاکره را با هم پیش می‌بریم. ما هم از زبان امام جمعه محترم تهران به آنها گفتیم، ما هم شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را با هم پیش می‌بریم. این موضع درست، معقول و انقلابی است و مورد تایید ملت ایران است.

حبیبی در ادامه درباره حتمال اعدام آیت‌الله حاج شیخ باقرالنمر گفت: دولت عربستان هنوز متوجه موج بیداری اسلامی در منطقه نشده است. اعدام «نمر» کار فوق‌العاده خطرناکی است به عقیده ما نقطه عطف بیداری اسلامی در عربستان خواهد بود و نهایتاً به یک انفجار عمومی در این کشور منجر خواهد شد. مسلماً شهادت یک انعام الهی است و همواره شهدا با خون پاک خویش زمینه سقوط مستکبران و ستمگران را فراهم کرده‌اند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: سران فتنه بدون عذرخواهی از نظام و ملت امکان بازگشت به جامعه سیاسی ما را ندارند بویژه آنکه آنها جرم قتل در ناآرامی را به عنوان مسبب و مباشر را دارند. خیلی زمان می‌برد که معصیت سیاسی آنها از صفحه دل ملت پاک شود. بهتر است آقای خاتمی در موضع‌گیری‌های خود دقت کند و خود را شریک گناهان اهل فتنه نکند.

حبیبی با اشاره به موضع‌گیری رئیس قوه قضاییه در این باره نیز تاکید کرد: ما از موضع‌گیری قاطع آیت‌الله آملی لاریجانی در برخورد با فتنه‌گران تشکر می‌کنیم. فکر می‌کنم اگر شرارت فتنه‌گران ادامه داشته باشد ممکن است ملت به خلق حماسه‌ای جدید مثل حماسه ۹ دی دست بزند.

وی همچنین در مورد مطلب روزنامه بهار که منجر به تعطیلی این روزنامه شد گفت: رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند خورده است که از مذهب رسمی دفاع کند و پاسدار آن باشد. وقتی در یک روزنامه اصلاح‌طلب متمایل به دولت حمله وقیحانه و تحریف‌آمیز به اساس مذهب می‌شود رئیس جمهور باید اولین فردی باشد که صدای اعتراض او را ملت بشنود. اگر او ساکت باشد عمل به سوگند ریاست جمهوری در نگاه ملت زیر سوال می‌رود.

این فعال سیاسی با ابراز تأسف از موضع وزیر ارشاد در این مورد اظهار کرد: وزیر ارشاد از تعطیلی روزنامه بهار اظهار تأسف کرده است. لازم بود او حداقل به نمایندگی از رئیس جمهور در پاسداری از مذهب از نوشته روزنامه بهار اظهار تأسف می‌کرد. چرا باید وزیر ارشاد در جلسه هیات نظارت رأی منفی به تعطیلی روزنامه بهار بدهد در حالی که مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی می‌فرماید نباید به تعطیلی روزنامه قناعت کرد. باید برخورد محکم‌تری صورت گیرد. ما به دولت نصیحت می‌کنیم در دفاع از مقدسات دینی نباید از مراجع فاصله بگیرند. همین نصیحت را به دولت قبلی کردیم اما کسی توجهی نکرد و زیانش را دیدند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم تصریح کرد: دهه اول محرم دهه بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر است ما از دولت می‌خواهیم اصل هشتم قانون اساسی را احیا کند و با دادن لایحه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف مردم را در اعمال حق حاکمیت خود مشخص کند. همچنین از مجلس می‌خواهیم در کمک به دولت در احیای این اصل تلاش خود را بکند.

حبیبی با اشاره به سالروز قضیه مک فارلین تصریح کرد: محرم امسال مصادف با بزرگداشت روز ۱۳ آبان روز آشتی‌ناپذیری ملت ایران با یزیدیان زمان است. نمونه این آشتی ناپذیری در عدم پذیرش مک فارلین در ورود به خاک ایران و سازش ناپذیری امام(ره) بزرگوار بود. امام(ره) به مصداق تبری از دشمنی حاضر نشدند مک فارلین را به کشور راه دهند و به مسئولان آن روز دستور دادند در این باره موضع صریح بگیرند و خوشبختانه یکی از موضع‌گیری‌های صریح همان موضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. ما امیدواریم ایشان به همان قدرت و بر همان عقیده همچنان در تبری از دشمنان اسلام موضع شفاف و روشن داشته باشند.

۱۳۹۲/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...