نسخه چاپی

اندیشكده اسرائیلی نزدیك به نتانیاهو:

آمریكا باید برای حفظ اعتبار خود به ایران حمله كند

اندیشكده صهیونیستی «بگین سادات» با انتشار یادداشتی، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم كرده و نوشت: تنها راه احیای اعتبار آمریكا در منطقه، اقدام نظامی علیه ایران است.

به گزارش نما به نقل از فارس، اندیشکده اسرائیلی «بگین سادات» اخیرا یادداشتی را در حمایت از مواضع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی منتشر کرده و در آن به آمریکا توصیه کرده است برای حفظ اعتبار خود در میان متحدان خاورمیانه‌ای، علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند.

در بخشی از این یادداشت آمده است: ایران در حال وقت تلف کردن است تا به توان «جهش هسته‌ای» دست پیدا کند. یک ایران هسته‌ای، به تکثیر تسلیحات هسته‌ای منجر می‌شود، قیمت انرژی را در معرض تهدید قرار می‌دهد، یک تهدید منطقه‌ای و جهانی ایجاد می‌کند و به علاوه موضع بین‌المللی آمریکا را تضعیف می‌کند. ایالات متحده باید برای متوقف کردن ایران و احیای اعتبار خود نزد متحدانش در خاورمیانه، اقدام نظامی کند.

این اندیشکده دور جدید مذاکرات با گروه 1+5 را تلاش موفق ایرانی‌ها برای طولانی‌تر کردن مذاکرات دانسته و نوشته است ایران دو دهه است که برای گسترش هرچه بیشتر برنامه هسته‌ای و موشکی، زمان می‌خرد تا بتواند به بمب هسته‌ای دست پیدا کند.

این یادداشت می‌افزاید: اگر ایران به توان جهش هسته‌ای دست پیدا کند، دستکم در مناطق نزدیک به خود رقابت تسلیحاتی به راه می‌اندازد. بعید به نظر می‌رسد که عربستان سعودی، مصر و ترکیه در این حالت دست روی دست بگذارند و این یعنی به وجود آمدن یک فضای چند قطبی هسته‌ای در منطقه، که این برای چنین منطقه بی‌ثباتی نظیر یک کابوس خواهد بود.

خطر بالا رفتن شدید قیمت نفت دیگر موضوعی است که این اندیشکده مدعی است هسته‌ای شدن ایران به آن منجر می‌شود. این اندیشکده همچنین ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و مدعی شده است دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، شبکه‌های تروریستی را قدرتمندتر می‌کند. نویسنده این یادداشت همچنین نوشته است اگر آمریکا علیه ایران دست به اقدام نظامی نزند، نمی‌تواند اعتبار خود در برابر متحدانش در خاورمیانه را احیا کند.

این یادداشت می‌افزاید: در این مرحله، بعد از چند سال رفتار سردرگم و اشتباه آمریکا، تنها چیزی که می‌تواند نفوذ ایالات متحده در منطقه را حفظ کند، حمله نظامی آمریکا به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران است. رهبران خاورمیانه بدون استثنا همه نگاهی قدرت‌محور بر سیاست دارند و به همین جهت علاقه چندانی به سخنرانی‌های برگرفته از لیبرالیسم رئیس‌جمهور اوباما که اکنون در میان خاورمیانه‌ای‌ها به دستمایه خنده تبدیل شده، ندارند. بنابراین، تنها چیزی که می‌تواند برای آمریکا احترام به همراه داشته باشد، برخورد محکم از جانب واشنگتن‌ است. این چیزی است که متحدان آمریکا در منطقه به آن نیاز دارند و می‌خواهند. آن‌ها بسیار بهتر از واشنگتن از واقعیت‌های کنونی منطقه و خطرات ایران هسته‌ای، آگاه هستند.

یک حمله نظامی همچنین برای جلوگیری از اینکه یک ایران هسته‌ای نظم بین‌المللی را به هم بریزد، نیاز است. اگر آمریکا می‌خواهد از تکثیر تسلیحات اتمی جلوگیری کند، ثبات بخش انرژی را حفظ کند، خطر تروریسم بین‌المللی را به حداقل‌ برساند، تهدید هسته‌ای یک نظام مذهبی را کاهش دهد، باید به تعهدات خود به عنوان یک ابرقدرت و رهبر جهان آزاد، پایبند باشد. همراهی کردن با تاکتیک‌های تأخیری ایران، خطرناک و غیرمسئولانه است.

۱۳۹۲/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...