نسخه چاپی

مشكل واردات چوب‌های غیربهداشتی حل می شود!

عضو كمیسیون كشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس در خصوص دستاوردهای سفر اعضای كمیسیون كشاورزی مجلس به روسیه گفت: در سفر اعضای كمیسیون كشاورزی به روسیه در خصوص تقویت همكاری های مشترك در حوزه كشاورزی و همچنین رفع مشكلاتی مانند واردات چوپ های غیر بهداشتی به ایران مذاكراتی انجام و تعاملاتی حاصل شد.

به گزارش نما، سید راضی نوری در گفت و گو با خانه ملت گفت: در سفر اعضای کمیسیون کشاورزی به روسیه مذاکراتی با معاون دومای روسیه، رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست این کشور انجام شد و در خصوص تقویت همکاری های مشترک در حوزه کشاورزی، محیط زیست تفاهماتی حاصل شد.

نماینده مردم شوش دانیال در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از موضوعات اصلی که در سفر به روسیه پیگیری شد مربوط به مشکل واردات چوبهای غیربهداشتی به ایران بود که براساس مقررات بین المللی باید کشور صادر کننده چوبهای صادراتی را ابتدا ایزولاسیون و قرنطینه کند و در صورت اطمینان از رعایت نکات بهداشتی اقدام به صادرات آن کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: با توجه به شرایط طبیعی کشور روسیه و وجود رطوبت بالا در زمین های کشاورزی این کشور امکان وجود قارچ وآلودگی در چوبهای صادراتی وجود دارد و لذا باید از حمل آن به ایران جلوگیری شود.

نوری افزود: در زمینه واردات چوبهای غیر بهداشتی از روسیه به ایران ابهاماتی مطرح شده است و اعضای کمیسیون کشاورزی نگرانی خود درباره این موضوع به مسئولان روسی بیان داشتند و قرار شد در این زمینه کنترل های بیشتری اعمال شود و به چوبها که در بنادر باقی مانده رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در سفر به روسیه در خصوص حل مشکلات بخش شیلات و انقراض ماهی های خاویاری مذاکراتی انجام شد و در زمینه حل این مشکلات تفاهماتی انجام شد.

نوری اضافه کرد: موضوع مهم دیگری که در مذاکره با روسها مطرح شد ابراز نگرانی از بابت آلودگی ها راکتورهای اتمی بود که قرار شد رسیدگی شود.

وی گفت: موضوعات علمی نیز یکی دیگر از محور های مذاکره با روسها بود و همچنین هماهنگی ها در زمینه انتقال تجربیات در زمینه دامپروری و تعامل در خصوص صادرات و واردات محصولاتی مانند گندم به عمل آمد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: با توجه به سفر هیات پارلمانی ایران به روسیه و تعاملات انجام شده در خصوص استفاده از ظرفیت های دو کشور، امید است مشکلات رفع شود و روابط در زمینه های کشاورزی و غیره ارتقاء یابد و از تجربیات کشورها استفاده بهینه شود و قرار شد معاون سفیر ایران در روسیه مسائل را بررسی کند.

۱۳۹۲/۸/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...