نسخه چاپی

زمان برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 2300نقطه از ایران و جهان

عکس خبري -زمان برگزاري همايش شيرخوارگان حسيني در  2300نقطه از ايران و جهان

دبیر كل مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) از برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در 2300 نقطه ایران و جهان در روز جمعه 17 آبان ماه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، داود منافی‌پور در نشستی خبری با تشریح اهداف و برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و سراسر جهان گفت: این حرکت از سال 82 آغاز شد که در اولین جمعه‌ی ماه محرم همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادان شیرخوار برگزار می‌شود.



وی افزود: مهمترین هدف ما در این حرکت راه‌اندازی نهضت عاشورا شناسی در جهان است که معتقدیم اگر شیعه قبل از ظهور با نشان دادن کربلا به صحنه دنیا وارد شود بخشی از مشکلات بشریت را می‌تواند حل کند.



دبیر کل مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با بیان این‌که «نقطه عطف کربلا شهادت حضرت علی اصغر (ع) به عنوان عاطفی‌ترین نقطه این واقعه است» افزود: شهادت حضرت علی اصغر (ع) بهانه‌ای است که ما مظلومین امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کنیم. بنابراین مادران با در آغوش گرفتن نوزادان شیرخوار خود اولین جمعه ماه محرم هر سال در این حماسه‌ی عظیم شرکت می‌کنند که در این مراسم واقعه گویی آن اتفاق بزرگ انجام می‌شود.



منافی‌پور ادامه داد: نقطه عطف تربیتی بشر زن و مادر است و باید بتوانیم با نشان دادن این نقطه عاطفی کربلا به ویژه برای بانوان، آن جامعه‌ی هدف که کربلای معلا و نهضت عاشورا پژوهی است را به دنیا معرفی کنیم.



وی با تاکید بر این‌که «پیام عاشورا برای تمامی انسان‌ها و تمامی ادیان است» تصریح کرد: در سال‌های گذشته که همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و سراسر دنیا برگزار شد، رسانه‌های خارجی چه از بعد نقد و چه به خاطر طرح موضوع به این سوال پرداخته‌اند که این مادران با فرزندان خردسالشان در این مراسم چه می‌کنند؟ و این سوال باعث شده تحقیقات فراوانی درباره‌ی حادثه‌ی کربلا و حضرت علی اصغر (ع) انجام شود.





دبیر کل مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) خاطرنشان کرد:‌ بیش از 2 هزار سایت به زبان‌های گوناگون این حماسه‌ی عظیم را ترسیم کرده‌اند و شبکه‌های گوناگون تلویزیونی و ماهواره‌ای و تمام خبرگزار‌ی‌ها و جراید به نقل این حرکت پرداخته‌اند. به طوری که کلمه‌ی شیرخوارگان حسینی بیش از یک میلیون بار در فضای مجازی تکرار شده و بیش از 100 هزار مطلب در وب سایت‌ها نوشته شده است.



منافی‌پور در ادامه یکی از اهداف این همایش را یارگیری برای منجی آخرالزمان (عج) دانست و گفت: در تاریخچه‌ی این حرکت عنوان "‌سربازان قیام آخر الزمان(عج)‌"نام گذاری شه است که مادران فرزندان خود را نذر یاری منجی آخر می‌کنند و امروز کودکانی که در اولین مراسم ما شرکت کرده بودند، 11 ساله شده‌اند و ما در برنامه‌ی 10 ساله‌ی دوم شبکه‌ی بسیار وسیع برای ارتباط با این سربازان منجی آخر الزمان (عج) داریم.



دبیر کل مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) همچنین از اجرای زنده و همزمان برنامه نذرنامه خوانی در داخل کشور خبر داد و گفت: این نذرنامه به صورت زنده از مصلای تهران قرائت می‌شود و به واسطه‌ی شبکه‌ی سه و رادیو جوان در تمامی نقاط داخل کشور که این همایش برگزار می‌شود مادران به پا می‌خیزند و این نذرنامه را تکرار می‌کنند.



منافی‌پور خاطرنشان کرد:‌ برآورد ما این است که امسال چهار میلیون نفر در دنیا در این همایش شرکت کنند و این یک حرکت معنوی و آسمانی است که بدون کوچکترین حمایت مالی دولتی برگزار می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: بیش از 15 نمایشگاه عکس و نقاشی در کنار این همایش برپا خواهد شد و در بیش از 15 استان کارگاه دوخت لباس سبز برای همه‌ی شیرخوارگان راه‌اندازی شده است.

به گفته وی فراخوان سوگواره عکس شیرخوارگان حسینی نیز در سایت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) بارگزاری خواهد شد و عموم مردم می توانند عکس های خود از این مراسم را ارسال کنند تا داوری صورت گرفته و هدایایی اهدا شود.

منافی‌پور همچنین از هماهنگی برای برگزاری این همایش در سه هزار بقعه و امامزاده خبر داد و گفت: مکاتباتی با سازمان اوقاف انجام داده‌ایم تا این حرکت را به داخل بقعه‌ها و امامزاده‌ها ببریم. چرا که در پویایی و پایایی این حرکت بسیار موثر خواهد بود.



وی با بیان این‌که «برآورد ما این است که تا 5 سال آینده در ایران در 5 هزار نقطه همایش در روز جمعه اول ماه محرم برگزار شود» گفت: هم اکنون همایش شیرخوارگان حسینی در 5 قاره‌ی جهان، برگزار می‌شود که به عنوان مثال در کشور پاکستان 115 جلسه، در عراق 27 جلسه، بحرین 8، کویت 3،‌ عربستان 5 جلسه، امارات 8 جلسه، لبنان 8 جلسه، افغانستان 11 جلسه، ترکیه 5 جلسه و بسیاری دیگر از کشورای آسیایی، اروپایی، آمریکا، استرالیا و آفریقا برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به این‌که «برنامه مصلای تهران به عنوان پیشانی این حرکت و فاخرترین واقعه گویی درباره‌ی واقعه‌ی کربلاست» گفت: برنامه‌ی اصلی ما در مصلای تهران از ساعت 8 صبح آغاز می شود که تلاش می‌کنیم با حضور سخنرانان و منبری‌های سنتی این همایش بزرگ را برگزار کنیم.

۱۳۹۲/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...