نسخه چاپی

آیت‌الله موحدی كرمانی:

ایران پشت آمریكا را به لرزه در آورده است

عکس خبري -ايران پشت آمريكا را به لرزه در آورده است

امام جمعه موقت تهران گفت: ایران اسلامی بیش از 35 سال است كه پشت آمریكا را به لرزه در آورده و در برابر ظلم ظالم ایستاده است؛ بنابراین در مذاكرات دیپلماتیك نیز باید از موضع قوت وارد شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "آيت الله محمدعلي موحدي كرماني" در همايش «نقش خواص در قيام عاشورا» با اشاره به فرمايش حضرت علي (عليه السلام) (يا كُمَيْلَ بْنَ زِيَادٍ إِنَّ هَذِهِ الْقُلُوبَ أَوْعِيَةٌ فَخَيْرُهَا أَوْعَاهَا فَاحْفَظْ عَنِّى مَا أَقُولُ لَكَ النَّاسُ ثَلَاثَةٌ فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ وَ لَمْ يَلْجَئُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِيقٍ)، ابرازداشت: گروه اول، خواص، دسته دوم، متمسكين به خواص رباني و دسته سوم ،كساني هستند كه بلاتكليف بوده و با هر فريادي بدون توجه، تدبر، تعميق و تعقل، به دنبال ديگران گام بر مي‌دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: متأسفانه اين گروه از افراد، در فجايع روي داده در طول تاريخ، نقش زيادي داشته و دارند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اين كه مراجعه به خواص بايد با تعقل و تعمق همراه باشد، اظهارداشت: وقايعي كه بعد از رحلت رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم) در جامعه مسلمين اتفاق افتاد، به خاطر عدم توجه به اين نكته بود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به شرايطي كه در زمان غيبت كبري براي مرجع و عالم ديني ذكر شده ابراز داشت: با توجه به «تفكر الساعه خير من عباده ستين سنه»، بايد از نعمت عقل براي خداشناسي و پيمودن صحيح مسير زندگي، بهره برد.

آيت الله موحدي كرماني با بيان اين كه در جريان عاشورا، چهره هاي آگاهي بخش را با تطميع يا تهديد، ساكت كرده بودند، گفت: ماجراي قرآن به نيزه كردن در جنگ صفين و گمراه شدن و ايجاد فتنه براي تشخيص ندادن حق، يكي ديگر از مصاديق اهميت تعمق، تعقل و نقش آگاهي بخش خواص است.

وي تصريح كرد: خروج از فتنه، ایستادن در برابر ظلم، جنگ براي خدا و ... جزو امور سختي است كه يكي از ابعاد عبادت و دينداري محسوب مي‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تطميع «سمرة بن جندب» و درغگويي او عليه حضرت علي (عليه السلام)، تأكيد كرد: تعقل و آگاهي، تنها راه در برابر فتنه و دروغ پراكني، است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه امام حسين (عليه السلام) در جريان عاشورا فرمودند: «أَلا اِنّی زاحِفٌ بِهذِهِ الاُسْرَةِ عَلی قِلَّةِ العَدَدِ وَ حذْلانِ النّاصِرِ»، خاطرنشان كرد: هميشه بايد باطل را در برابر حق، كم و ناتوان ديد و از موضع قدرت و قوت با باطل برخورد كرد.

آيت الله موحدي كرماني خطاب به دولتمردان گفت: ايران اسلامي بيش از 35 سال است كه پشت آمريكا را به لرزه در آورده و در برابر ظلم ظالم ايستاده است؛ بنابراين در مذاكرات ديپلماتيك نيز بايد از موضع قوت وارد شد.

وي تصريح كرد: تحريم‌ها اثري در مقاومت مردم نگذاشته است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به آيه شريفه «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ» اشاره و خاطر نشان كرد: فكر، مذهب و ... صحيح، نتايجي دارد و نهضت انقلاب اسلامي نتيجه قيام عاشورا است.

گفتني است؛ در اين همايش كه صبح امروز به همت دفتر سياسي حوزه علميه خراسان در مدرسه علميه سليمانيه برگزار شده بود، بيش از 80 تن از طلاب و روحانيون برادر و خواهر حضور داشتند.

منبع: حوزه نیوز

۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...