نسخه چاپی

آمریكا هنوز اقدامی برای برداشتن دیوار بی‌اعتمادی میان خود و ایران انجام نداده است

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریكا هنوز هیچ اقدامی در جهت برداشتن دیوار بی‌اعتمادی میان خود و ملت ایران انجام نداده و اگر واقعا به دنبال مذاكره است باید بخشی از دیوار بی‌اعتمادی را كه در مقابل ایران برافراشته، بردارد.

به گزارش نما، محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخیر و مسئله رابطه با ایران گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مجموعه دستگاه‌های سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه انقلاب اسلامی بسیج شدند.

وی افزود: سفارتخانه آمریکا در تهران به ستاد ایجاد هماهنگی میان نیروهای مخالف انقلاب تبدیل شد، مافیای امپراتوری عظیم غرب تفکرات امام (ره) و مطالبات به حق ایران را تحت عنوان یک موضوع بسیار مهم به باد انتقاد گرفتند و از فردای پیروزی انقلاب اسلامی یعنی از 22 بهمن 1357 تحرکات تجزیه‌طلبانه بسیار شدیدی آغاز شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: نقطه آغازین تحرکات تجزیه طلبانه در کردستان در 27 بهمن 1357 توسط گروهک‌های کمونیستی با حمایت آمریکا بود، جنگ ایران و عراق ادامه این تحرکات بود که با سرکردگی صدام شروع شد و در ادامه ترور شخصیت‌های دینی، سیاسی و انقلابی کشور توسط گروهک منافقین که با حمایت بی‌چون و چرای آمریکا بود.

وی ادامه داد: دخالت آمریکا در امور داخلی ایران هر روز ابعاد وسیع‌تری در این 34 سال گذشته به خود گرفته و مقامات رسمی آمریکا علیه ایران موضع‌گیری‌های بسیار تندی داشته‌اند به طوری که این موضع‌گیری‌ها در ادامه سبب بحث تحریم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

نماینده مردم اراک تصریح کرد: خط مشی سیاسی آمریکا نسبت به ایران یک خط مشی دوگانه "چماق با هویج" است به طوری که از یک طرف صحبت از ارتباط و رابطه می‌کند و از طرفی دیگر بحث تحریم‌ها را تشدید کرده و با صدور بیانیه‌هایی علیه ایران اقداماتی را انجام می‌دهد.

آصفری گفت: طراحی برنامه‌ای جدید برای منزوی کردن ایران، محدود کردن ایران در کسب درآمد ارزی،‌ محدود کردن ایران در اتکا به تکنولوژی و مسائل نوین علمی،‌ مقابله با برنامه توسعه اقتصادی و به وجود آوردن شرایطی که ایران نتواند مسائل اقتصادی خودش را حل کند،‌ ایجاد تغییرات ثابت و موسمی در میدان خرید و فروش نفت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت و صادرات آن، مشغول کردن ایران به مسائل داخلی همچون فتنه 88، از جمله اقداماتی است که آمریکا در چند سال گذشته علیه ایران انجام داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اختلاف نظرهای ایران و آمریکا اظهار داشت: در مورد مسئله هسته‌ای، آمریکا بیان می‌کند ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی است، این در حالی است که ایران به هیچ وجه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده، نخواهد بود و نیست، این تهمتی است که آمریکا آن را علیه ایران مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: در حالی که امروز آمریکا به عنوان حامی تروریست در جهان از گروه‌های منافقین حمایت می‌کند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری حامی تروریست نشان می‌دهد و این امر باعث شده که برای کشورمان مشکلاتی بوجود آورد.

آصفری اضافه کرد: آمریکا علی‌رغم اینکه می‌داند رژیم صهیونیستی دارای بزرگترین کلاهک هسته‌ای و زرادخانه‌ هسته‌ای است هیچ کاری علیه او انجام نمی‌دهد و از او حمایت می‌کند اما جمهوری اسلامی ایران که هیچگونه اقدامی در خصوص ساخت سلاح هسته‌ای انجام نمی‌دهد و فعالیت‌اش در چارچوب معاهدات NPT مورد تاخت و تاز و موضع‌گیری‌های آمریکا و هم‌پیمانانش قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: از توطئه‌های آمریکا در ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون می‌توان به تجاوز نظامی به خاک ایران در واقعه طبس در سال 1359، جنگ با ایران در شهریور 59، به کارگیری خط مشی منزوی کردن کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران، سکوت در برابر موج عظیم اعمال تروریستی منافقان و گروهک‌های مارکسیستی علیه جمهوری اسلامی ایران از 30 خرداد سال 60، تصویب یک رادیوی فارسی زبان علیه ایران به نام رادیو فردا و رادیو آزادی در کنگره آمریکا و ... از ده‌ها اقدامی است که نشان می‌دهد آمریکا دیوار بی‌اعتمادی خود را علیه ایران بلند کرده است.

آصفری افزود: آمریکا برای جلب اعتماد ایران باید اقداماتی انجام دهد، در اولین گام باید دارایی‌ها و اموالی که از ایران به ناحق و ناجوانمردانه بلوکه کرده است، بازگرداند، تحریم‌های موجود را لغو کند، از دخالت‌های مکرر در امور داخلی ایران دست بردارد، برخوردهای خصومت‌آفرین را کنار بگذارد و از موضع برابر و احترام به حاکمیت ملت‌ها با آنها صحبت کند، به تبلیغات روانی و جنگ علیه ایران توسط رسانه‌های خود پایان دهد و به دخالت در روابط اقتصادی و سیاسی ایران با سایر کشورها همچون خطوط لوله گاز و نفت دست بردارد.

نماینده مردم اراک خاطرنشان کرد:‌ آمریکا هنوز هیچ اقدامی در جهت برداشتن این دیوار بی‌اعتمادی انجام نداده و اگر واقعا به دنبال مذاکره است باید بخشی از دیوار بی‌اعتمادی را که در مقابل ایران برافراشته، بردارد.

۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...