نسخه چاپی

كتابخانه سیار راه‌اندازی می‌شود

معاون اداره‌ كل كتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت‌: با همكاری كتابخانه و شهرداری دانسفهان كتابخانه سیار در بخش رامند راه‌اندازی شد.

احمد دولتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه سیار بخش رامند که در راستای توسعه فرهنگ مطالعه در سطح استان قزوین صورت گرفته، اظهار کرد: در این طرح بیش از 4 هزار نسخه کتاب در خودرویی که توسط شهرداری دانسفهان تأمین شده در نقاط مختلف این بخش، روستاها و مناطق دورافتاده بخش توزیع می‌شود.

وی افزود: در این اقدام افراد کتاب را از کتابخانه سیار به امانت گرفته و پس از طی مدت زمان مشخص و با بازگشت کتابخانه سیار به محل سکونت آنها، کتاب را به کتابخانه بازمی‌گردانند.

دولتی با اشاره به اینکه این اداره کل برنامه‌ریزی‌های منسجم و هماهنگی برای افزایش سطح مطالعه دارد، عنوان کرد: توسعه نهضت مطالعه مفید، مهمترین اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

دولتی با بیان اینکه راه‌اندازی کتابخانه سیار گامی مؤثر برای جذب هرچه بیش‌تر مردم به کتاب و کتابخوانی است، افزود: مردم مناطق دورافتاده و محروم برای خرید و یا امانت کتاب باید به شهر‌ها آمده و هزینه‌های زیادی را تقبل کنند، بدین ترتیب راه‌اندازی کتابخانه سیار نقش مهمی در کاهش ترددهای برون شهری و در عین حال جذب رضایت مردم دارد.

وی راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه‌ها را با هدف ترویج مطالعه از سنین پایه، احداث کافی‌نت در کتابخانه‌ها و تأمین اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌ها به بلوتوث سنتر (به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر به مراجعان) را از مهم‌ترین طرح‌های اجرا شده اداره کتابخانه‌های استان قزوین برای توسعه مطالعه برشمرد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: بهسازی و نوسازی فضای داخلی کتابخانه‌ها در سطح استان قزوین از دیگر اقداماتی است که با توجه به اعتبارات محدودی که داریم، طی سال گذشته به میزان مطلوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری دانسفهان در حد توانایی مالی و منابعی که در اختیار دارد آمادگی خود را در حمایت از مشکلات کتابخانه این بخش اعلام کرده است، تصریح کرد: با هماهنگی میان شهرداری و کتابخانه دانسفهان بیش از 2 هزار و 500 نسخه کتاب با عنوان آشنایی با اصول شهروندی بین خانوارهای شهری توزیع می‌شود.

۱۳۹۱/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...