نسخه چاپی

رئیس مركز سیاسی حزب موتلفه اسلامی:

رئیس جمهور سكوت نكند

عکس خبري -انتقاد انبارلويي از دخالت هاشمي در امور دولت

انبارلویی گفت:جناب آقای روحانی یك «روحانی» است باید حساسیت مراجع، علما و عاشقان و شیفتگان علی‌ابن ابی‌طالب امام اول شیعیان را درك كند

به گزارش نما ،کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار «شما» با اشاره به حركت خزنده فرهنگي سكولاري كه در برخي از رسانه‌ها با توجه به فضاي جديد سياسي پديدار شده است،‌گفت: اين مقاله اي كه در نفي مذهب رسمي كشور در روزنامه بهار به چاپ رسيد، نوعي حساسيت سنجي بود تا همانند دوره اصلاحات كه حمله به مقدسات در دستور كار اصلاح‌طلبان بود، مجددا اين جريان كار خود را عليه تضعيف اعتقادات مردم و حمله به مقدسات نظام انجام دهد.

وي افزود: خوشبختانه اين مسئله با برخورد قاطع هيئت نظارت بر مطبوعات و دستگاه قضا روبرو شد و اقدامات نسبتا مفيدي در اين زمينه انجام شد. هفته گذشته هم امام جمعه تهران به اين جريان هشدار داد و گفت اگر مي‌خواهيد به شرارت خودتان ادامه بدهيد، مردم در مقابل پديده زشت تضعيف اعتقادات مردم و حمله به مقدسات ساكت نخواهند ماند.

سردبیر روزنامه رسالت ادامه داد: ‌من فكر مي‌كنم با موضع گيري قاطع رئيس دستگاه قضا اين مسئله منتفي بشود و آن جريان منحط دست به انتحار سياسي نزند.

انبارلويي با بيان اينكه جريان ضد فرهنگي كه در روزنامه بهار مشاهده شد در ادامه روند سكولاريسم دوره اصلاحات است، اظهار داشت:‌اين جريان دقيقا به دنبال آن جريان گذشته دوم خرداد است كه دنبال اين بود كه حساسيت جامعه را مورد سنجش قرار بدهد كه خوشبختانه مشخص شد كه جامعه امروز ما نسبت به اين جريان ناصواب حساس است.

وي با اشاره به پيشينه اين جريان تصريح كرد: ‌اينها با مذهب رسمي كشور و با اسلام و ارزشهاي الهي مسئله دارند و مي خواهند براي سكولار كردن نظام از اين مرحله عبور كنند. آنها معتقدند كه براي سكولاريزه كردن جامعه بايد از روي ارزشهاي اسلامي عبور كرد. اين يك راهبرد براي سكولاريست ها و مربوط به يك سال يا 10 سال نيست؛ بلكه از زمان مشروطيت به اين سو، اين مسئله وجود داشته و آنها معتقد بودند كه براي رسيدن به مدرنيست بايد از روي جنازه سنت رد شد.

عضو شوراي مركزي موتلفه تاكيد كرد:‌ اين كار محقق شدني نيست. تا زماني كه حساسيت در جامعه وجود دارد آنها به اين كار موفق نخواهند شد.

انبارلويي با اشاره به وظيفه نخبگان و رسانه‌ها در مقابله با چنين جرياناتي اظهار داشت: ‌نخبگان و
رسانه‌ها وظيفه كليدي در اين زمينه دارند. اتفاقا در اصل 121 قانون اساسي كه يكي از وظايف رئيس جمهور پاسداري از مذهب رسمي كشور است به همين دليل است. رئيس جمهور سوگند مي‌خورد كه پاسدار مذهب رسمي كشور باشد. چون اين نظام يك نظام الهي است، همواره مورد هجوم سكولاريست‌ها و مخالفان دين قرار مي‌گيرد. لذا رئيس جمهور در صف اول مبارزه با اين مسائل قرار دارد و بايد به سوگند خود عمل كند.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در پايان تاکید کرد: جناب آقاي روحاني يك «روحاني» است بايد حساسيت مراجع، علما و عاشقان و شيفتگان علي‌ابن ابي‌طالب امام اول شيعيان را درك كند و اجازه ندهد مهر بي‌تفاوتي و اباحه‌گري به رفتارهاي دولت بخورد، دولت پيش از آنكه دغدغه آزادي بيان هتاكان و اهانت‌كنندگان به مقدسات مردم را داشته باشد بايد دغدغه حفظ دين و ارزش‌هاي انقلاب را بيش از پيش نشان دهد اين كمترين انتظاري است كه مردم دارند.

۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...