نسخه چاپی

70 درصد دریاچه ارومیه خشك شده

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: 70 درصد دریاچه ارومیه خشك شده و اگر این روال ادامه داشته باشد، میلیون‌ها آذری‌زبان كوچ می‌كنند.

به گزارش فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: روز دوشنبه شاهد بودیم که آقای رئیس جمهور کلنگ انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را زدند تا استان سمنان و گرمسار شهر خودشان را آباد کنند که البته جای تشکر دارد.

وی افزود: در شمال غرب کشور و در نگین ایران یعنی دریاچه ارومیه اتفاق خشک شدن دریاچه در حال وقوع است؛ مسئولین محترم در جهت احیای این دریاچه فقط حرف تحویل مردم داده‌اند.

قاضی‌پور گفت: تنها راه حل ممکن که وزارت نیرو اعلام کرده که بر اساس آن می‌توان دریاچه ارومیه را نجات داد انتقال آب از سد ارس به دریاچه است. این انتقال آب به طول 117 کیلومتر و با قیمت بسیار ارزان انجام می‌شود بر همین اساس می‌خواهم که این طرح سریع‌تر اجرایی شود.

نماینده ارومیه با بیان اینکه 70 درصد دریاچه ارومیه خشک شده ‌و فقط 30 درصد مانده است، اظهار داشت: اگر به فکر دریاچه نباشیم، میلیون‌ها آذری‌زبان که مسلمان و ولایتمدار و انقلابی و وطن‌پرست هستند، کوچ می‌کنند.

سیدشهاب‌الدین صدر که ریاست ساعات پایانی جلسه علنی امروز را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر قاضی‌پور گفت: روز گذشته هم دوستان در این خصوص تذکراتی دادند و آقای کواکبیان هم نسبت به پروژه‌ای که توسط بخش خصوصی در حال راه‌اندازی است، توضیحاتی دادند.

۱۳۹۱/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...