نسخه چاپی

نظر ظریف در مورد تاثیر شعار "مرگ بر آمریكا" بر نتایج مذاكرات ایران

وزیر امورخارجه با بیان اینكه انتقاد حق مردم است، گفت: با وجود انتقادات اعتقاد دارم تاكتیك و روش دیپلماسی ایران در مذاكرات هسته‌ای صحیح است.

به گزارش نما، محمدجواد ظریف در گفت وگو با خانه ملت، درباره تاثیر شعار مرگ برآمریکا بر نتایج مذاکرات ایران با اعضای 1+5، گفت: مذاکرات ایران درباره مسائل هسته ای با مقامات آمریکا نیست، بلکه مذاکرات برای حل موضوع هسته ای با کشورهای عضو 1+5 است.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی نسبت به تاکتیک وسبک وزارت امورخارجه در برخورد با کشورهای عضو 1+5 انتقاد دارند، افزود: انتقاد حق مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است اما من اگر اعتقاد داشتم که روش وزارت خارجه در سیاست خارجی صحیح نیست هرگز از این روش استفاده نمی کردم.

ظریف ادامه داد: آنچه هم اکنون در جامعه بین الملل مشاهده می شود، بیان کننده این موضوع است که بدخواهان ایران منزوی شدند و بدون هیچ تنازلی جمهوری اسلامی توانسته نقش خود را به صورت جدی تری در سطح بین المللی ایفا کند.

وی تصریح کرد: قطعا اتفاقات اخیر و تغییر رویکرد غربی‌ها در قبال برنامه هسته ای ایران، معیار قضاوتی است که آیا سیاست وزارت امور خارجه- که در واقع سیاست نظام است- موفق بوده است یا خیر.

وزیر امور خارجه درباره تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا، گفت: تصمیم گیری درباره این موضوع با مجلس شورای اسلامی است.

۱۳۹۲/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...