نسخه چاپی

فلش مموری كه خودش را نابود می كند+عكس

یك شركت حمایت از داده ها اقدام به تولید یك كارت حافظه كرده كه اگر از صاحبش دور شود از طریق "سیستم موقعیت یاب جهانی" (GPS) قابل ردیابی بوده و حتی می توان با كنترل از راه دور آن را نابود كرد.

به گزارش مهر، اگزکت ترک به عنوان یک شرکت حمایت از داده ها این کارت حافظه را با عنوان محافظ امنیت (Security Guardian) تولید کرده که تنها اندکی بزرگتر از نمونه های مشابه عادی است.

کارت حافظه جدید دربرگیرنده یک تراشه حافظه کدگذاری شده و یک سیم کارت است، بدان معنا که می توان آن را از طریق طریق "سیستم موقعیت یاب جهانی" (GPS) و " سیستم جهانی ارتباطات سیار" (GSM) دنبال کرد.

782780_orig.jpg




حفظ اطلاعات: کارت حافظه محافظ امنیت دربرگیرنده یک سیم کارت است تا بتوان در صورت مفقود شدن آن را ردیابی کرد

اگر اطلاعات حساسی روی این کارت باشد، در زمان مفقود شدن یا به سرقت رفتن، صاحب آن از راه های مختلفی می تواند دسترسی به اطلاعات را از بین برده و یا اطلاعات را نابود کند تا به هیچ ترتیبی این اطلاعات قابل مشاهده و به اشتراک گذاری نباشد.

براساس گزارش دیلی میل، صاحبان این کارت حافظه می توانند وارد حساب کاربری خود شده و فایل ها و اطلاعات خود را مسدود کنند. همچنین آنها می توانند با ارسال یک پیام به کارت حافظه آن را مسدود کرده و یا فایلها را درون آن قفل کنند.

اگر تمام این راهکارها ناکام باشند، کاربران می توانند با یک شارژ ولتاژ بالا به صورت مستقیم به کارت تراشه داخلی را ذوب کرده و تمام محتوایات آن را پاک کنند.

782778_orig.jpg



ردیابی دستگاه: مکان این کارت حافظه را می توان از طریق GPS و GSM روی نقشه مشخص کرد، اما در عین حال می توان از راهکارهای دیگری چون مسدود کردن یا پاک کردن از طریق کنترل از راه دور نیست بهره برد.

782776_orig.jpg



کاربران می توانند با یک شارژ ولتاژ بالا به صورت مستقیم به کارت تراشه داخلی را ذوب کرده و تمام محتوایات آن را پاک کنند

تمام اقدامات امنیتی درباره این فناوری جدید بدون نیاز به ارتباط اینترنتی انجام می شود، حتی بدون توجه به اینکه آیا این دستگاه به کامپیوتر وصل شده یا خیر این اقدامات قابل انجام است.

افزایش علاقه به مسئله حفاظت اطلاعات به دنبال فاش شدن اطلاعات حساس دولتی بریتانیا درباره حمل و نقل عمومی صورت گرفت که در آن میان می توان به پرونده سال 2009 اشاره کرد که طی آن یک پیمانکار دولتی کارت حافظه ای را که دربرگیرنده اطلاعات 84 هزار زندانی بود گم کرد.

براساس گزارشی که در سال 2008 منتشر شده بیش از 3200 لپ تاپ و تلفن همراه که دربرگیرنده اطلاعات حساس بوده از دپارتمانهای دولتی به سرقت رفته و یا مفقود شده اند.

۱۳۹۱/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...