نسخه چاپی

قالیباف: به خدا رشوه كاهش یافته است

شهردار تهران گفت: من به شما در این تریبیون و این مجلس مقدس می‌گویم به خدا فساد و رشوه كاهش پیدا كرده است ولی آیا یكی از آ‌ن‌ها هم قابل قبول است خیر.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران شامگاه امروز (سه‌شنبه 13 آبان) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن مجتبی(ع) نازی‌آباد تهران ضمن شرکت در مراسم عزاداری سخنرانی کرد.

وی گفت: برای من توفیقی است که در چنین شبی در این جمع حضور دارم.

قاليباف افزود: گذشت زمان و آمدن ایام بزرگ‌ترین ذکر و یاد برای ماست؛ خداوند تبارک و تعالی ماه رجب، شعبان، رمضان، صفر، محرم، اعیاد غدیر و قربان و این مناسبت‌ها را قرار داده است و فرصتی برای بندگان فراهم کرده تا متذکر شویم و برای اصلاح ادامه زندگی خودمان عبرت بگیریم و مخصوصا محرم و صفر نقش برجسته‌ای در حفظ اسلام و به خصوص در این زمان فراهم کرده است و ما باید درس بزرگی را از محرم و صفر بگیریم.

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از ویژگی محرم و نهضت امام حسین (ع) چند وجهی بودن این قیام است، حضرت از یک منظر در ظلم‌ستیزی، در برقراری قسط و عدل، در برپایی امر به معروف و نهی از منکر با آن مبارزه کرد و این‌ها مواردی است که باید درس بگیریم.

وی اظهار داشت: ما متعلق به این فرهنگ هستیم وظیفه ما این است که عاشورا را آنگونه که هست درک کنیم و محرم تنها در حد یک عزاداری ساده نباشد؛ امام با یک برداشت صحیح از واقعه عاشورا در 15 خرداد 1342 در مقابل ظلم ایستاد و فکر نکرد در مقابل شاهی است که تا بن دندان مسلح است و ساواک را داشت، امام (ره) ایستاد و چیزی هم در دست نداشت حتی نزدیکان ايشان در حوزه توصیه کردند شما نه سرباز و نه پشتیبانی دارید بنابراین چه وظیفه‌ای برای قیام دارید ولی معرفت امام نسبت به محرم وظلم‌ستیزی بیشتر بود و به وظیفه عمل کردند و با توجه به فرهنگ عاشورا در مقابل رژیم طاغوت ایستادند و ما هم با روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در دفاع مقدس مقابل گروه‌های مختلف ایستادیم.

قاليباف تصریح کرد: البته ما این را هم یاد گرفته‌ایم امام حسین (ع) مهربان بودند، حسن خلق داشتند، با محبت بودند، صبر و شکیبایی در زندگی داشتند و در هر شرایطی تسلیم اراده خداوند شدند و همچنين از لحاظ سختی ظهر عاشورا و چه به لحاظ فشارهایی که قبل از روز عاشورا وجود داشت، باید از همه ابعاد درس بگیریم.

شهردار تهران افزود: اگر ما به دنبال بصیرت عاشورایی هستیم دین خط قرمزهایی هم دارد، اصول و دفاع، جهاد اکبر و جهاد اصغر هم دارد و وظیفه ماست که تقدم و تعهد را بشناسیم.

وی در ادامه به تقارن روز سیزدهم آبان با اول ماه محرم اشاره کرد و گفت: اگر ما در مقابل آمریکا ایستادیم این ایستادگی یک حرکت سیاسی و مصلحت‌اندیشانه نیست بلکه ریشه در دین و شناخت در نهضت امام حسین (ع) دارد.

قاليباف تاکیدکرد: اگر امام حسین (ع) ظلم‌ستیز بود و در مقابل ظالم ایستاد ما هم در زندگی‌مان در مقابل ظالم باید بایستیم.

شهردار تهران افزود: اگر تدبیر و رهنمود مقام معظم رهبری، نرمش قهرمانانه است به این معنا که با ظالمین گفتگو شود آن‌ها هم بايد به راه راست هدایت شوند و حتی بهانه از دست کسانی که احساس می‌کنند که ما می‌خواهیم دشمن‌تراشی کنیم گرفته شود و بدانند که ما به دنبال دعوا نیستیم ما ملتی هستیم که نه به دنبال این هستیم که به کسی ظلم کنیم و نه به دنبال این هستيم ونه اجازه داریم که پا روی عزت خودمان بگذاريم.

قالیباف اظهار داشت: اگر 13 آبان را نمادی از بی‌اعتمادی و اعتراض به آمریکا می‌دانید ریشه در نهضت امام حسین (ع) و فرهنگ ظلم‌ستیزی دارد ما تجربه گذشته 35 ساله را داریم و می‌فهمیم که 13 آبان نمادی است که به ما نشان می‌دهد ما بدون آمریکا هم می‌توانیم پیشرفت کنیم اینکه حضرت آقا می‌فرماید ما نگاه به درون داشته باشیم اینکه مهم‌ترین مولفه در همه تصمیمات چه در موضوعات داخلی و چه در موضوعات خارجی تکیه دادن به توجه مردم است.

شهردار تهران بيان كرد: از همان اوايل پیروزی انقلاب در تداوم انقلاب در دفاع مقدس در هر شرایطی ما هر وقت به مردم تکیه دادیم به پیروزی رسیدیم و هر وقت به غیر از مردم به جای دیگری توصل جستیم و دست دراز کردیم و از آن‌ها کمک خواستیم به پیروزی نرسیدیم.

وی گفت: این موارد درس‌هایی است که از عاشورا گرفتیم بگذارید این لیاقت در این مقطع از زمان برای ملت ما بماند که این ملت در مقابل ظلم ایستاد و توفیق شکست ظالم را این ملت پیدا کرد و طبیعی است مقابله با ظلم حتما مشقت و سختی دارد و باید در این راه محکم کمر ببنیدیم و بایستیم.

قالیباف اظهار داشت: محرم و صفر است که به ما اجازه می‌دهد همسرمان، برادرمان و آبروی‌مان را برای خدا و برای اسلام ادا کنیم و هرگز فرهنگ قرآنی به ما این اجازه را نمی‌دهد عزت خودمان را بفروشیم و پا روی عزت‌مان بگذاریم و این‌ها منافاتی با حرف زدن با آمریکا ندارد امام حسین (ع) تا آخرین لحظات در عاشورا به دنبال هدایت دشمنانش بود.

شهردار تهران تاکید کرد: اما به این موضوع هم اشاره کنم حال که باید متکی به خودمان و متکی به ملت باشیم باید بدانیم ما مسئولین و کسانی که شما این فرصت را فراهم کردید و همچنين شهدا این فرصت را فراهم کردند، الان که قدرت در اختیار ماست ما هم باید تأسی به فرهنگ اهل بیت کنیم ما هم مکلف به برقراری قسط و عدل به هر میزان که قدرت و ظرفیت داریم، هستیم.

وی اظهار داشت: اداری کار کردن مسئولان با فرهنگ امام حسین(ع) سازگاری ندارد به همان میزان که امر به معروف و نهی از منکر مهم است مبارزه با فقر هم مهم است و جامعه‌ای که فقير باشد ندای ملکوتی ایمان در آن شنیده نمی‌شود.

قاليباف در جمع مردم نازی‌آباد افزود: مدیون شما مردم عزیز در این شب عزیز باشم که اگر در کارهایم یک لحظه از آن حسی که در دفاع مقدس با همرزمانم داشتم امروز در شهرداری آن حسم تغییری کرده باشم و رفتار اداری داشته باشم.

شهردار تهران گفت: اگر می‌گوییم جنوب شهر نسبت به شمال شهر اولویت دارد به خاطر این است كه نمی‌گوییم ما توانستیم کار جدی انجام دهیم ولی حداقل از زمانی که وارد شهرداری شدم نگذاشتیم این فاصله بیشتر شود.

وي تصریح کرد: من امروز مدعی هستم و با عدد و رقم می‌گوییم نگذاشتیم فاصله جنوب وشمال شهر زیاد شود کما آنکه مدعی هستیم این فاصله را کمتر هم کرده‌ایم.

قاليباف گفت: آیا می‌توانیم بیش از این کار کنیم بله می‌توانیم آیا شهرداری مجموعه‌اش در تراز یک نظام اسلامی است هرگز آیا در شهرداری تخلفی دیديد؟ حتما هست آیا مردم را اذیت نمی‌کنند؟ می‌کنند ‌آیا هنوز رشوه نمی‌گیرند؟ می‌گیرند، این اشکالات است ولی من به شما در این تریبیون و این مجلس مقدس می‌گویم به خدا فساد و رشوه کاهش پیدا کرده است ولی آیا یکی از آ‌ن‌ها هم قابل قبول است خیر.

شهردار تهران تاکید کرد: در دوره جدید که توفیق خدمت پیدا کردم اولویت‌مان را براین قرار دادیم و در چهار سال پیش‌رو کمر بسته ایم که به حول وقوه الهی و با کمک همکاران انشالله بتوانیم شهرداری را به نقطه‌ای برسانیم که وقتی مردم وارد شدند احساس آرامش کنند انشالله با دعای خیر شما، بنده شبانه‌روز در خدمت شما هستم و با همان روحیه‌ای که پشت خاکریزها بودیم و می‌جنگیدیم وظیفه داریم این کارها را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: حرف ما در انقلاب این بود که اگر نظام اسلامی شود مردم به دین و دنیا بهتر می‌رسند آن روزی که پشت خاکریز بودیم هرکسی داد می‌زد من باقر من جعفر من صادق و خیلی کامبیز و جمشید نبود پس این نشان می دهد که فرهنگ اهل بیت پشت ما ایستاده است.

قاليباف در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: اگر ما به کارآمدی نظام تاکید داریم و می‌گوییم اگر حضرت آقا می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی اگر می‌فرمایند ما اگر می‌خواهیم پشت میز مذاکره هم با قدرت حرف بزنیم، خب اگر بگوییم خزانه خالی است و از این حرف‌ها زده شود دیگر پشت میز مذاکره چه می خواهیم بگوییم.

شهردار تهران تاکید کرد: ما پشت میز مذاکره هم باید با قدرت بگوییم که تحریم‌ها تاثیرگذار نیست چه موقعی تاثیرگذار نخواهد بود وقتی که به ملت تکیه کنیم لذا ما معتقدیم عمق استراتژیک این نظام فقط دانش و علم و داشتن یک نیروی نظامی قوی نیست اینها لازم است اما عقبه انقلاب اسلامی اینها نیستند عقبه انقلاب اسلامی قلب مردم است که پای نظام باشد اگر اینگونه شد دشمن هرچقدر هم قوی باشد نابود است اما اگر خدایی ناکرده سستی به وجود آمد و اگر روحیه مبارزه از ما گرفته شد، تهاجم فرهنگی روی ما موثر شد، اختلاف در جامعه پیدا شد، گروه‌گرایی و حزب گرایی به اساس انقلاب غلبه پیدا کرد طبیعتا ما چه توقعی از پیروزی داریم.

وي در خصوص نامه‌های دریافتی از مردم نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مطمئن باشید اگر نامه‌هایی که به من می‌دهید موضوع آن‌ها مربوط به شهرداری باشد بین 7 تا 10 روز آن‌ها را بررسی خواهیم کرد و اگر مربوط به حوزه دیگری باشد آن‌ها را ارجاع می‌دهیم و پیگیری می‌کنیم، ولی قول نمی‌دهم.

قاليباف در پايان خاطرنشان كرد: بخش قابل توجهی از نامه‌ها بحث اشتغال و رفاه است ولی ما امروز در شهرداری تهران 4 الی 5 هزار نفر نیروی مازاد داریم که از عوارض حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کنیم ولی بازهم تلاش خودمان را خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...