نسخه چاپی

آیا فروش اموال و مستغلات پاسخگوی دیون "مه آفرید" است؟

مه آفرید به عنوان متهم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیاردی به اعدام محكوم شده كه اجرای حكم وی بستگی به رد مال دارد و باید دید فروش اموال، پاسخگوی دیون گسترده متهم است؟

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، اواخر سال 1390خبر افشای فساد سه هزار میلیاردی که عاملان آن مرتکب تخلفات مالی گسترده و گشایش بدون مجوز ال سی‌های بانک شده بودند، در صدر اخبار قرار گرفت.

بعد از افشای این خبر پیگری دستگاه قضا آغاز و دادگاه‌های متهمان این پرونده بزرگ اختلاس مالی به جریان درآمد و با برگزاری جلسات متعدد دادگاه بالاخره اواخر سال گذشته احکام نهایی متهمان اعلام شد.

متهم ردیف اول این پرونده فساد مالی "مه آفرید امیر خسروی" است که به اعدام محکوم شد که دادستان کل کشور اجراي حكم اعدام این متهم را منوط به اجراي ساير احكام در مورد اين متهم است یعنی این متهم ابتدا باید "مه آفرید" رد مال كرده و بدهي بانك‌ها را پرداخت كند.

اخیرا آگهي فروش املاك و مستغلات مه آفرید به صورت مزايده از سوي برخی خبرگزاری‌ها به نقل از قوه قضائيه(دادستاني تهران، معاونت اجراي احكام) منتشر شده که اين املاك در تهران و 25 استان عنوان شده است.

بر اساس اخبار مندرج در برخی رسانه‌ها املاک وی در تهران، شهرري، البرز، لواسانات، دماوند، فيروزكوه، مازندران، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اصفهان، بوشهر، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوين، كردستان، كرمان، كرمانشاه، گلستان، گيلان، مركزي، لرستان، هرمزگان و يزد بوده و خريداران مي‌توانند بر اساس جدول مترژ و نرخ پايه در اين مزايده شركت كنند.

در اين ليست چهار صفحه‌اي املاكي به چشم مي‌خورد كه از نظر قيمت و متراژ قابل توجه و تامل است.

در اين آگهي انواع زمين، ساختمان و فروشگاه و پاساژ به چشم مي‌خورد كه قيمت‌هاي پايه اين املاك با صفرهاي زياد اهميت پرونده فساد بزرگ بانكي را پررنگ‌تر مي‌نماید. به عنوان نمونه دو قطعه زمين در بزرگراه ارتش به مساحت 1600متر با مجوز پاساژ و اداري و مسكوني اعلام مزايده شده كه قيمت پايه آن 30 ميليارد تومان است. همچنين در همين بزرگراه زمين ديگري هم به مزايده گذاشته شده كه قيمت آن بيش از 23 ميليارد عنوان شده است.

بر اساس اين آگهي بيش از 74 ملك و مستغلات و زمين مه آفريد در شهر تهران، 15 ملك در شهرري، 22 ملك در كرج، 3 ملك در لواسانات و 6 ملك در دماوند و فيروزكوه به مزايده گذاشته شده است.

برخی املاک دیگر مه آفرید به شرح ذیل است:

زمين 9 هزار متري در محله پارك چيتگر: 19 ميليارد تومان
زمين 1200 متري در خيابان ميرداماد تهران: 5 ميليارد تومان
گاراژ در خيابان منوچهري تهران: 2 ميليارد تومان
زمين پمپ بنزين راكد در جاده مخصوص كرج: 1.2 ميليارد تومان
ساختمان 2400 متري در خيابان انقلاب تهران: 8 ميليارد تومان
ساختمان 1800 متري در خيابان لاله زار تهران: 9.6 ميليارد تومان
حراج سينما جمهوري و كارخانه آجر نسوز

مه آفريد بيش از 4 باغ ويلايي، 4 زمين كشاورزي و پاركينگ و كارخانه هاي خود را براي پرداخت طلبش به بانك‌ها به مزايده گذاشته كه مي توان به كارخانه آجر نسوز به قيمت حدود 2 ميليارد تومان و يك خانه در مقابل سفارت انگليس اشاره كرد.

در ميان متن اين مزايده فروش يك سينما هم قابل تامل است، اين سينما به نام سينما جمهوري حدفاصل خيابان فلسطين و ابوريحان است كه به قيمت حدود 2 ميليارد و نيم به مزايده گذاشته شده است.

با توجه به این که برخی رسانه‌ها صحبت از حراج اموال مه آفرید به میان آورده‌اند روز گذشته "ناصر سراج" قاضی پرونده فساد سه هزار میلیاردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، حراج را منتفی اعلام کرد.

حال باید دید با وجود این همه املاک و مستغلات آیا وجوه و دیون "مه آفرید امیرخسروی" متهم ردیف اول فساد سه هزار میلیاردی پرداخت می‌شود؟!

۱۳۹۲/۸/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...