نسخه چاپی

فرهاد به سوبله،چوبله شدن كمك كرد

سرمربی تیم فوتبال مس كرمان گفت: اگر برای دروازه‌بان مصدوممان از پزشكی قانونی نامه می‌گرفتیم برای ضاربش ۶ ماه حبس در نظر می‌گرفتند!

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، پرویز مظلومی در خصوص شرایط این تیم در لیگ برتر، تقویت مس کرمان در نیم‌فصل دوم و خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال صحبت کرد.



**: فکر می‌کنم مس کرمان تنها تیمی در تاریخ فوتبال ایران باشد که نیم‌فصل لیگ را بدون برد به پایان برده باشد!



به هر حال بدشانسی‌های زیادی به سراغ ما آمد. هفته پیش هم که داور مانع از برد ما شد. باید آن بازی را می‌بردیم اما باز هم با بدشانسی روبرو شدیم. تیم ما متاسفانه از روحیه برد خارج شده و مشکل نفری در تیم داریم که باید آن را تقویت کرد. بازی‌های خوبی هم تا اینجا ارائه کرده‌ایم که متاسفانه با برد همراه نبوده است. من 6 بازی است که در کنار مس هستم و 4 مساوی و دو باخت به دست آوردم. بازی‌های خوبی انجام دادیم و حتی در دیدار‌هایی هم که شکست خوردیم مستحق برد بودیم اما عدم خودباوری روی تیم ما تاثیر گذاشته و باشگاه باید تلاش کند تا تیم تقویت شود چون می‌شود فاصله‌های را جبران کرد چرا که اختلاف امتیازی‌مان با تیم‌های بالای سرمان خیلی زیاد نیست.



**: ایرانمنش مدیرعامل مس البته از حضور شما در تیم حمایت کرده و اظهار داشته که شرایط فنی مس با قبل قابل مقایسه نیست.



باید از مدیریت باشگاه تشکر کنم که از من حمایت می‌کند. مطمئن باشید شرایط تیم درست می‌شود و اینطور نمی‌ماند. مدیریت باشگاه می‌بیند که ما شبانه‌روز برای تیم کار می‌کنیم و بچه‌ها پیشرفت محسوسی داشته‌اند. تغییرات فنی در تیم زیاد بوده و نسبت به قبل خیلی بهتر بازی می‌کنیم. شما به بازی مس مقابل صبا، استقلال و سپاهان نگاه کنید تا متوجه حرف من شوید. ما با اشتباهات بچگانه برد را واگذار کردیم. در همین بازی آخرمان یک توپی روی دروازه آمد که اصلا موقعیت گل نبود اما همان توپ روی دروازه آمد و گل شد. موضوع دیگری که برای من عجیب است عوض شدن داور در شب قبل از بازی است و داوری را که در حد لیگ برتر نیست برای این بازی می‌گذارم. داور در بازی پنالتی نمی‌گیرد اما کمک او پنالتی می‌گیرد. دندان و فک دروازه‌بان تیم من را می‌زنند و می‌شکنند که اگر به پزشک‌قانونی مراجعه کنیم و برای او طول درمان بگیریم 6 ماه حبس برای بازیکن ضارب صادر می‌شود اما داور حتی کارت زرد هم به این بازیکن نداد. من همیشه در خصوص داوری ساکت بودم و صدایم در نمی‌آمد اما داوری‌ها آنقدر خراب شده که صدای من هم در آمده است. افشار داور بازی ما سابقه خراب کردن بازی‌های زیادی را داشته است. از کمیته داوران خواهش می‌کنیم که به این وضع رسیدگی کند. من افترا و تهمت نمی‌زنم. خیلی مسائل دست به دست هم می‌دهد تا یک تیم زمین بخورد البته بی‌تجربگی بازیکنانمان هم در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.



**: برای تقویت تیم در نیم‌فصل چه برنامه‌هایی دارید؟



ما باید در نیم‌فصل دوم تمام تلاشمان را بکنیم و تیم را تقویت کنیم. دنبال همین موضوع هستیم و من هم از روز اول که به مس آمدم گفتم تیم باید تقویت شود و به دنبال نیم‌فصل بودم. قرار شده یک بازیکن برزیلی به ما اضافه شود که بازیکن خوبی است و در لیگ برزیل حضور داشته است.



**: اکثر مربیانی که در کرمان فعالیت کرده‌اند از فشار زیاد بر روی خودشان ابراز نارضایتی می‌کنند. نمونه آن رفتن تقوی در ابتدای فصل به آن شکل از مس کرمان بود. این فشار روی شما نبوده است؟



خوشبختانه فشاری روی من نیست چرا که به خاطر نتایج بد تیم اصلا هواداری به استادیوم نمی‌آید که بخواهد فشاری روی من وجود داشته باشد. من از هوادارانمان خواهش می‌کنم در این شرایط تیم را تنها نگذارند و به حمایت از مس کرمان به استادیوم بیایند. واقعیت این است که به نظرم اگر می‌گذاشتند تقوی خودش در این تیم باقی بماند خیلی بهتر بود چرا که این تیم را خودش بسته و می‌توانست با آن نتیجه بگیرد. محمود یاوری هم که به آن شکل از مس رفت و هیچ برخوردی با او نشد و فکر می‌کنم خیلی با احترام از این تیم جدا شد. حالا مشخص نیست بعد از من تیم به چه کسی برسد! به نظرم مسئولان استانی باید از مس در این شرایط حمایت کنند چرا که من به تنهایی نمی‌توانم کاری از پیش ببرم. وقتی یک نفر می‌خواهد در چاه بیفتد باید او را کمک کرد و دستش را گرفت. این یک موضوع جمعی است و مسئولان استانی، مدیریت تیم، هیئت‌مدیره و هواداران باید کمک کنند تا اتفاق ناگواری برای مس کرمان رخ ندهد.



**: فرهاد مجیدی بازیکن مورد‌علاقه شما هم از فوتبال خداحافظی کرد. این اتفاق البته یک بار هم به نوع دیگری در زمان سرمربیگری‌تان در استقلال رخ داد. فکر می‌کنید دلیل خداحافظی مجیدی از فوتبال چه بود؟



البته این بار خداحافظی او با زمان من فرق می‌کرد چرا که آن سال مشکل داشت و رفت در یک تیم دیگر بازی کرد اما این بار برای همیشه رفت. به نظر من باید به تصمیم او احترام گذاشت چرا که حتما فکری پشت این رفتن بوده است. تا جایی که من شنیدم قرار بوده او در کلاس‌های مربیگری حضور یابد اما به هر حال به نظرم فرهاد خیلی زود از استقلال رفت و به علت محبوبیت خیلی زیادی که در بین هواداران داشت باید آرام آرام فوتبال را کنار می‌گذاشت و صبر می‌کرد تا انتهای فصل برسد.



**: حتما شنیده‌اید که یک نوجوان هوادار استقلال هم به علت خداحافظی مجیدی از فوتبال دار فانی را وداع گفته.



باید قبول کنیم که فرهاد خیلی در استقلال دوست داشتنی بود و اگر برای بازی خداحافظی‌اش از قبل اطلاع‌رسانی می‌شد 60_70 تماشاگر به استادیوم می‌آمد. به نظرم فرهاد واقعا در سکوت و خیلی غریبانه از فوتبال جدا شد. او بازیکن بزرگی بود و نباید اینطور از فوتبال می‌رفت البته همیشه بزرگان فوتبال ما غریبانه می‌روند و من خوشحالم که مجیدی در اوج فوتبالش به دوران بازیگری‌اش پایان داد و نگذاشت تا در حاشیه قرار بگیرد و این برای یک فوتبالیست خیلی مهم است.



**: البته شما با کمک همین فرهاد مجیدی لقب سوبله چوبله را دریافت کردید!



من فرهاد را احیا کردم. فرهاد در استقلال ذخیره بود و زمانی که ما آمدیم در آن مدت یک و نیم سال که با هم کار کردیم او را احیا کردیم و به قول شما به سوبله چوبله شدن من خیلی کمک کرد! فرهاد بازیکن خیلی دوست‌داشتنی‌بود که تیم را اداره و در درون و بیرون بازیکنان را کنترل می‌کرد. من همیشه با کاپیتان‌هایم در هر تیمی که بوده‌ام خوب کار کرده‌ام. کاپیتان در زمین حکم مربی را دارد. کاپیتانی فقط بستن بازوبند و شیر یا خط انداختن نیست. فرهاد در این زمین‌ها خیلی به من کمک کرد.



**: شما در گفت‌وگویی اعلام کرده بودید که رفتن مجیدی باعث شد قهرمانی در لیگ برتر را از دست بدهید فکر می‌کنید استقلال امسال هم که مجیدی را از دست داده قهرمانی را از دست می‌دهد یا سنت‌شکنی می‌کند؟!



البته فقط رفتن فرهاد باعث از دست دادن قهرمانی ما نشد. رفتن فرهاد مصادف شد با رفتن کرار و ولید علی و همچنین مصدومیت بازیکنانی نظیر آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، کیانوش رحمتی و خسرو حیدری که دست ما را خیلی خالی کرد و در نیم‌فصل دوم ما دست خالی بودیم شاید اگر فرهاد می‌رفت و این بازیکنان می‌ماندند می‌توانستیم قهرمان شویم.

۱۳۹۲/۸/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...