نسخه چاپی

جان كری: رانندگی زنان مساله داخلی عربستان است

وزیر امور خارجه آمریكا گفت كه عربستان باید درباره فرا رسیدن زمان حق رانندگی برای زنان تصمیم‌گیری كند و این مساله داخلی این كشور است!

به گزارش نما به نقل از العلام، روزنامه الحیات لندن با انتخاب این عنوان برای گزارش خود نوشت که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در ریاض گفت: هیچ مساله مخفیانه‌ای مبنی بر این وجود ندارد که در آمریکا ما از برابری جنسیتی، نژادی و سایر شرایط در بین افراد استقبال می‌کنیم. اما این مساله به عربستان بستگی دارد که درباره ساختار اجتماعی و سایر انتخاب‌ها و زمان انجام ‌آن‌ها تصمیم‌گیری کند!

این سخنان وزیر امورخارجه آمریکا که نشان از دوگانگی سیاسی این کشور در مواردی مانند حقوق بشر، اصل دمکراسی و آزادی است در حالی بیان می شود که چندی پیش جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود: ما از حضور کامل زنان در جامعه عربستان حمایت می‌کنیم. مردم در سراسر جهان حقوق جهانی مشترکی دارند و می‌توانند این حقوق را به صورت صلح‌آمیز بیان کنند.

اما جان کری در دیدار و گفتگو با رهبران سعودی گفت: این یک مناظره خوب و سالم درباره رانندگی زنان در عربستان است، اما من فکر می‌کنم که بهتر است این مساله را بر عهده مردم عربستان بگذاریم که در آن دخیل هستند.

وی افزود: همه می‌دانند که ایالات متحده از این مساله حمایت می‌کند.

این موضع گیری جان کری که نشان سیاست دوگانه این کشور دارد.

۱۳۹۲/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...