نسخه چاپی

بازهم توهین وقیحانه به مقدسات

چاپ مقاله توهین‌آمیز در روزنامه بهار زنگ خطر ورود این افراد را به صدا درآورد و گویا قرار است هرازگاهی شاهد این توهین‌ها و یاوه‌بافی‌ها باشیم.

به گزارش نما به نقل از وطن امروز، در آستانه عید غدیر امسال یک یادداشت توهین‌آمیز به حضرت امیرالمومنین در روزنامه بهار موجب آزرده‌خاطر شدن دوستداران ائمه اطهار(ع) شد. خیلی‌ها اعتقاد داشتند که با آغاز فعالیت دولت جدید، یاوه‌گویان و روشنفکرمابان گذشته با توهم باز شدن فضای ولنگاری رسانه‌ای احیا خواهند شد.

چاپ مقاله توهین‌آمیز در روزنامه بهار زنگ خطر ورود این افراد را به صدا درآورد و گویا قرار است هرازگاهی شاهد این توهین‌ها و یاوه‌بافی‌ها باشیم.

در آخرین مورد یادداشتی با عنوان «آتشی زیر خاکستر» در مجله چشم‌انداز ایران (نزديك به نهضت آزادي) منتشر شده است که نویسنده با نیت دلسوزی برای حکومت(!) اقلیت‌های مذهبی را آتشی زیر خاکستر سرد دانسته است. نویسنده به بهانه محور قرار دادن وحدت شیعه و سنی در کشور دچار لغزش شده و خواسته(!) یا ناخواسته به ائمه اطهار علیهم السلام و حضرت زهرا(س) توهین کرده است.

در این مطلب درباره توجه بیش از حد شیعیان به حضرت زهرا(س) آمده است: «بعد از جنگ (تحمیلی) توجه به ایشان نسبت به سایر ائمه برجسته‌‌‌تر شد و رویکرد به ایشان نیز متفاوت شد. به تدریج مهم‌ترین فاز زندگی ایشان در روزهای اول پس از وفات پیامبر اعلام شد و برخورد خلیفه دوم با ایشان برای گرفتن بیعت از ساکنین منزل ایشان و حوادث گفته شده در این مورد پررنگ شد. پیش از آن درگذشت آن حضرت به عنوان وفات یاد می‌شد که به تدریج عنوان شهادت جایگزین شد و در رسانه‌ها هم رایج شد.»

نویسنده در ادامه می‌نویسد: «متاسفانه مساله(!) حضرت زهرا(س) را چنان احساسی و عاطفی عنوان می‌کنند که شنونده و بیننده به جای تامل و تفکر در شخصیت و منش ایشان، صرفا حس انتقام‌جویی و کینه‌توزی پیدا می‌کند»!

گویا نویسنده این مطلب در میانه نوشتن آن از خود بی‌خود شده و تا توانسته به حضرت‌زهرا(س)، عزاداران وی و هیئات مذهبی توهین کرده است که بسیاری از آنها را نمی‌توان منعکس کرد. مثلا در بخشی از مقاله برگزاری عزاداری برای حضرت زهرا به «گرم کردن تنور» تعبیر شده است یا نویسنده قویا به مخاطبان القا کرده که شیعیان هر روز به دنبال پیدا کردن سوژه برای ایجاد نفاق هستند.

در مقاله آتشی زیر خاکستر به دفعات به شیعیان، حضرت زهرا و طفل مظلوم ایشان زیارت عاشورا و قبرستان بقیع توهین شده و اینگونه نتیجه گرفته که با ادامه اینگونه عزاداری‌‌ها اسلام به ۶۰ سال پیش باز‌می‌گردد و خرافات و فرقه‌گرایی و رمالی و جن‌گیری رواج می‌یابد!

نویسنده هشدار داده وضعیت فعلی آتش زیر خاکستر است که در زیر آن دم به دم بر آتشی پنهان دمیده می‌شود.

در حالی که نهادهای قضایی و نظارتی اعلام کردند باید برخورد شدیدی با اینگونه ولنگاری‌های رسانه‌ای صورت گیرد وزیر محترم ارشاد تاکنون هیچ واکنشی به اینگونه مطالب موهن که در آن به صراحت به برخی باورهای دینی توهین‌ می‌شود نشان نداده است. عدم موضع‌گیری وزارت ارشاد به اینگونه مطالب، عملا رسانه‌های مغرض را تشویق خواهد کرد که خطوط قرمز را خود تعیین کنند و هر آنچه دوست دارند را منتشر کنند.

۱۳۹۲/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...