نسخه چاپی

دیوار حائل در مرز تركیه با سوریه، ننگ بزرگی است

یكی از نمایندگان كُردتبار مجلس تركیه تأكید كرد در حالی كه دیوار برلین فرو ریخته و دنیا علیه احداث دیوار شرم در قدس به پا خاسته، احداث دیوار حائل توسط دولت آنكارا در مرز سوریه ننگ بزرگی محسوب می شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، واکنش مردم ترکیه و به خصوص کُردهای این کشور نسبت به احداث دیوار حائل در نوار مرزی سوریه و در محور «نوصیبین – قامشلی» رفته رفته گسترده تر می‌شود و تاکنون عده زیادی از سیاستمداران و نویسندگان رسانه ها در ترکیه مخالفت خود را با احداث این دیوار مطرح ساخته اند.

در همین راستا جمعی از مخالفان احداث این دیوار از جمله خانم عایشه گوک هان که هفته گذشته نیز در گفت‌وگو با فارس به تشریح دلایل مخالفت خود پرداخته بود، از چند روز پیش تاکنون در نقطه صفر مرزی با سوریه اعتصاب غذا کرده اند.

احمد ترک، نماینده کُردتبار مجلس ترکیه از حزب صلح و دمکراسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تشریح دیدگاه های خود در زمینه احداث دیوار حائل توسط دولت اردوغان در نوار مرزی سوریه در منطقه نوصیبین پرداخت.

دیوار حائل در مرز سوریه، دیوار شرم است

احمد ترک احداث این دیوار را که آن را دیوار شرم نامید، عاملی در راستای بروز وجهه ای نامناسب از دولت ترکیه در افکار عمومی منطقه و جهان دانست.

وی گفت در حالی که دیوار برلین فرو ریخته شده و دنیا علیه احداث دیوار شرم در قدس به پا خاسته، احداث دیوار حائل توسط دولت آنکارا در مرز سوریه ننگ بزرگی محسوب می شود.

احمد ترک با مغایر دانستن احداث این دیوار با دمکراسی و ارزش های انسانی هشدار داد که این امر باعث ایجاد این فکر در بین کردهای ترکیه می شود که دولت آنکارا دیگر اهمیتی به انتظارات آنان نمی دهد.

این نماینده مجلس ترکیه در ادامه تصریح کرد که در بحث پذیرش کردها به صورتی عادلانه و در چارچوب حقوق مساوی با سایر شهروندان ترکیه، طرف برنده دولت آنکارا خواهد بود و در این صورت ترکیه تبدیل به بازیگری مهم در منطقه استراتژیک خاورمیانه شده و قادر به کمک در حل مشکلات منطقه می شود.

احمد ترک در ادامه خاطرنشان کرد ولی احداث این دیوار نشان می دهد که دولت ترکیه به جای حل مسئله کردها در تلاش برای نابودی این قوم است، اما دولت ترکیه باید بداند که کردها دیگر گول بازی های آنان را نمی خورد.

جبهه ‌النصره بلای جان ترکیه می شود



احمد ترک در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: کردها در خاورمیانه بازیگری مهم بوده و قدرت تعیین و تغییر سرنوشت خاورمیانه را دارا هستند.

وی افزود: درحالی‌که کردهای سوریه برای آزادی خود مبارزه می کنند، دولت ترکیه برای تباه کردن آینده کردها از گروه تروریستی جبهه النصره حمایت کرده و به روز آنان آغوش گشوده است. دولت ترکیه امروز برای نابود کردن کردها از جبهه النصره بهره برداری می‌کند، ولی فردا همین گروه تروریستی بلای جان ترکیه خواهد شد.

این مقام ترکیه‌ای در پایان از اعتصاب غذای مخالفان این دیوار در نقطه صفر مرزی حمایت کرد.

۱۳۹۲/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...