نسخه چاپی

حاشیه امن را برای قیامتم می‌خواهم نه برای دنیای خودم

پاسخ عسگراولادی به سیاسی یا اقتصادی بودنش

عکس خبري -پاسخ عسگراولادي به سياسي يا اقتصادي بودنش

من حاشیه امن را برای قیامتم می‌خواهم نه برای دنیای خودم و حاشیه امن قیامت، حاشیه امن ولایت است. دنیا گذر است، چه در امنیت باشید، چه در گرفتاری‌ها و مبارزات می‌گذرد، آن چیزی كه نمی‌شود پیش‌بینی كرد كه می‌گذرد قیامت است، مگر این‌كه در حاشیه امن ولایت باشید.

به گزارش نما به نقل از رجانیوز، «اگر کسی اول گفتگو در توصیف خود بگوید که چهره ای ولایی هستم، بی شک او را متکبر و یا مغرور می خوانند ، اما کسی نمی تواند این وصف را از حبیب الله عسگراولادی بگیرد. بیش از 70 سال مبارزه، او را به نمایی از تاریخ معاصر این سرزمین تبدیل کرده است. از دوران مبارزات شهید نواب صفوی تا تشکیل هیات های موتلفه اسلامی و قیام 15 خرداد و اعدام انقلابی منصور تا 13 سال زندان در حضر و تبعید تا سفر به پاریس و دیدار با امام تا پیروزی انقلاب و حزب جمهوری اسلامی و انفجار هفت تیر تا وزیر بازرگانی و استعفا و... تا امروز. برای حبیب الله عسگراولادی به همین مقدمه بسنده می کنم.»
این مقدمه ای بود که در کتاب شاهد عینی برای گفتگویمان با حبیب الله عسگراولادی آورده بودیم. چند بار از یکی از نزدیکانش شنیده بودم که امسال را آخرین سال عمرش می داند اما باور نمی کردم تا این که برای مستند-گفتگوی شاهد عینی* به سراغش رفتیم. حال خوشی داشت و حرف های عجیبی می زد. وحید یامین پور از او پرسید که ما الان نمی‌دانیم که بالاخره آقای عسگراولادی یک چهره سیاسی هستند یا یک چهره اقتصادی؟پاسخش تکان دهنده بود: «من یک چهره ولایی ام. در همه چیز تابع ولی زمان بوده‌ام و هستم و هر جا که از من استفاده کنند، من همان جا هستم.»
استاد عسگراولادی به اطمینان امام و رهبری به خود فخر می فروخت: «بنده نماینده امام و رهبری در بنیاد مستضعفان هستم، نماینده امام و رهبری در کمیته امداد هستم، نماینده امام و رهبری در اصناف و بازار هستم و نماینده امام و رهبری در عمده فعالیت‌ها در کشور بوده‌ام.»
سوال دوم کمی گزنده تر بود:«هتر نبود از همان اول در حاشیه امن به کار اقتصادی و بازار می‌پرداختید؟ آیا فعالیت سیاسی شما را از موفقیت‌های اقتصادی‌تان باز نداشته است؟»
اما پاسخ استاد برای ما جوانان درسی همیشگی خواهد بود: «من حاشیه امن را برای قیامتم می‌خواهم نه برای دنیای خودم و حاشیه امن قیامت، حاشیه امن ولایت است. دنیا گذر است، چه در امنیت باشید، چه در گرفتاری‌ها و مبارزات می‌گذرد، آن چیزی که نمی‌شود پیش‌بینی کرد که می‌گذرد قیامت است، مگر این‌که در حاشیه امن ولایت باشید.»
رحمت خدا بر او باد که 50 سال امین و معتمد ولایت بود.
*مستند-گفتگوی شاهد عینی به سفارش موسسه فرهنگی هنری اوج تهیه شده و در آینده نزدیک در قالب تصویر و کتاب منتشر خواهد شد.

۱۳۹۲/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...