نسخه چاپی

لبنان: سوریه با موضع قدرت به ژنو ۲ می رود

وزیر خارجه لبنان تاكید كرد كه پیشرفت‌ها و موفقیت های ارتش و نهادهای سوریه موجب عقب نشینی مخالفان و دعوت به برگزاری كنفرانس ژنو ۲ شده و اكنون این نشست تنها راه برون رفت سوریه از بحران است.

به گزارش نما به نقل از الشرق الاوسط، عدنان منصور وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد: کنفرانس ژنو ۲ تنها راه برون رفت سوریه از بحران است و نباید ناکام بماند زیرا شکست خوردن آن منجر به ادامه خشونت ها و کشتار در سوریه می شود.

منصور تاکید کرد: حتی اگر طرف های درگیر در سوریه با یکدیگر اتفاق نظر داشته باشند اما طرف های روسیه و آمریکا با هم به توافق نرسیده باشند باز حل بحران سوریه به تعویق خواهد افتاد، اکنون اگر شرایط در سوریه به نفع مخالفان بود سخنی از برگزاری ژنو ۲ نبود.

وزیر خارجه لبنان گفت:مقاومت ارتش و نهادهای سوریه به رغم همه فشارها و سرازیر شدن سلاح به داخل این کشور موجب موفقیت ها برای نظام سوریه شده است و این ها موجب قدرت گرفتن نظام سوریه و عقب نشینی مخالفانی شده است که مورد حمایت خارجی ها قرار دارند. عدنان منصور گفت: جامعه بین المللی به این حقیقت رسید که در سوریه نمی توان یکی از دو طرف را نادیده گرفت و دولت لبنان نیز از همان شروع بحران در سوریه راه حل آن را سیاسی خواند و همه می گفتند که لبنان ساز مخالف می زند.

وی ادامه داد: گروه ۱۴ مارس می خواست ما بگوییم نظام سوریه ساقط است اما امور ثابت کرد که لبنان با موضع گیری خود در تاکید بر راه حل سیاسی بدون مداخله نظامی بر حق بود. وزیر خارجه لبنان گفت: نظام سوریه با موضع قدرت به ژنو ۲ می رود و کشورهای ذیربط با پرونده سوریه برای ایجاد راه حل سیاسی به ژنو ۲ می روند.

وزیر خارجه لبنانی گفت: در ژنو ۲ سوری ها باید با یکدیگر گفت وگو کنند قبل از که دیگران حرفی بزنند و اگر هر کدام از دو طرف سوری شرط و شروطی بگذارد اینها کارشکنی است، اکنون مشکل در نزد نظام سوریه نیست مشکل مخالفان هستند که چند دسته هستند. منصور حضور عربستان و ایران در کنفرانس ژنو ۲ را خوب دانست و گفت: دعوت نکردن از ایران و عربستان موجب آشفتگی امور می شود زیرا عربستان ارتباط هایی با مخالفان سوریه دارد و ایران توافق ها و روابطی قوی با نظام سوریه دارد و اگر یکی از این دو کشور دعوت نشود از دیگری هم دعوت نمی شود.

وی افزود: سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به عربستان نیز برای راضی کردن این کشور به شرکت در کنفرانس ژنو ۲ بود. عدنان منصور گفت: در صورتی که از لبنان نیز برای شرکت در ژنو ۲ دعوت به عمل آید استقبال می کنیم.

۱۳۹۲/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...