نسخه چاپی

«دزد گورستان» پشت میله های زندان

دزدی كه به اموال بستگان مرده ها در بهشت رضای مشهد دستبرد می زد به تحمل ۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محكوم شد.

به گزارش نما به نقل از خراسان، چندي قبل شهروندي در تماس با پليس ۱۱۰، اعلام کرد که فردي با شکستن شيشه خودرو ام، تعدادي مدارک و اموال را در بهشت رضاي مشهد به سرقت برده است.

مالباخته همچنين عنوان کرد: يکي از بستگان نزديکم فوت کرده بود و من در حالي که در وضعيت روحي مناسبي به سر نمي بردم خودرو را پارک کردم و در کنار غسالخانه بهشت رضا(ع) منتظر تغسيل و کفن و دفن بودم که يکي از آشنايانمان خبر داد شيشه خودروات را شکسته اند وقتي به محل پارک خودرو رفتم متوجه سرقت شدم و با پليس تماس گرفتم.

گزارش خراسان حاکي است: با توجه به سرقت هاي ديگري نيز که با اين شيوه رخ داده بود، ماموران انتظامي به طور نامحسوس اطراف غسالخانه را در بهشت رضا(ع) زير نظر گرفتند و تحقيقات خود را براي يافتن سرنخي از «دزد گورستان» آغاز کردند.

در حالي که بررسي هاي پليس در اين باره ادامه داشت، ماموران انتظامي جواني حدود ۳۵ ساله را مشاهده کردند که به طور مشکوکي در اطراف خودروهاي پارک شده پرسه مي زند بنابراين آن ها در اطراف محل ارتکاب جرم به کمين نشستند تا اين که جوان مذکور به طرف يکي از خودروها رفت و با شکستن شيشه خودرو اقدام به سرقت کرد.

در اين حال شهروندان نيز که متوجه ماجرا شده بودند به طرف «دزد گورستان» رفتند و از فرار او جلوگيري کردند اما هنگامي که ماموران انتظامي قصد داشتند تا دستبندهاي قانون را بر دستان سارق ۳۵ ساله بزنند ناگهان او چاقويي را بيرون کشيد و براي فرار از چنگ قانون به سمت ماموران انتظامي حمله ور شد.

با وجود اين اقدام، ماموران انتظامي با کمک شهروندان، «دزد گورستان» را دستگير کردند و به پنجه عدالت سپردند.

به دستور مقام قضايي، متهم ياد شده در اختيار کارآگاهان قرار گرفت تا تحقيقات بيشتري درباره سرقت هاي احتمالي ديگر وي با توجه به وجود پرونده هاي مشابه انجام شود. متهم اين پرونده که ابتدا منکر سرقت هاي ديگر بود و چنين وانمود مي کرد که براي اولين بار اقدام به سرقت کرده است، وقتي در برابر دلايل و شواهد انکارناپذير قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و راز ۴ فقره سرقت ديگر از اموال بستگان مردگان را برملا کرد. پس از تکميل تحقيقات در دادسراي عمومي و انقلاب، اين پرونده براي صدور راي به شعبه ۱۳۴ دادگاه عمومي- جزايي مشهد ارسال شد و «دزد گورستان» توسط قاضي جواد وارسته شاکري محاکمه شد.

قاضي باتجربه دادگستري نيز پس از انجام چندين جلسه محاکمه با توجه به اقارير صريح متهم و محتويات پرونده، جرم او را محرز دانست اين در حالي بود که برخي از مالباختگان در شکايت هاي خود خواستار صدور اشد مجازات براي متهم شدند. آنان اظهار داشتند در شرايط روحي و رواني که يکي از نزديکانمان جان باخته بود و ما به شدت ناراحت بوديم متوجه شديم که به اسناد و مدارک، وجوه نقدي و ديگر اموالمان دستبرد زده شده است.

در اين حال واقعا نمي دانستيم چه کار کنيم آيا بايد عزيز فوت شده را در غسالخانه رها مي کرديم و دنبال پرونده سرقت مي رفتيم و يا از خير اسناد و مدارکمان مي گذشتيم!

اين گزارش حاکي است: قاضي وارسته شاکري پس از شنيدن اظهارات شاکيان و با توجه به اقدامات مجرمانه متهم، او را به تحمل ۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق (حداکثر مجازات قانوني) به خاطر ارتکاب سرقت و همچنين براي تمرد در برابر ماموران انتظامي نيز به تحمل ۲ سال زندان محکوم کرد و بدين ترتيب «دزد گورستان» براي تحمل کيفر و طي مراحل قانوني پرونده اش روانه زندان شد.

۱۳۹۲/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...