نسخه چاپی

آشوبگران فتنه 88، بی گناه بودند!

عکس خبري -آشوبگران فتنه 88، بي گناه بودند!

پورنجاتی كه از عناصر نزدیك به طیف جبهه مشاركت است در مطلب خود كه خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته است، صحبت از موضوعاتی می كند كه جملگی كلّی هستند و غیرقابل استناد. وی می نویسد كه در حوادث سال 88 برخی از افراد حقوق شان تضییع شده و ممنوع الكار یا ممنوع الخروج و امثالهم شده اند، اما برای این موضوع، هیچگونه "مصداقی" ذكر نمی كند.

به گزارش نما به نقل از بولتن نیوز، آیت الله آملی لاریجانی چند پیش در مورد ماجرای انتخابات 92 و فتنه 88 چنین گفته بود: زمانی برخی می خواستند با محدود ساختن فضای ناامیدی را ایجاد کنند که مقام معظم رهبری اعلام کردند همه سلایق وارد انتخابات شوند واگر کسی اعتقادی به نظام ندارد به خاطر ایران در خلق این حماسه شرکت کنند. سرانجام نیز با توصیه ها و پیگیریها انتخابات باشکوهی رخ داد.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: در این فضای دوستی و معنویت متاسفانه برخی قصد مصادره انتخابات را دارند. فتنه گران سال 88 دوباره سر آوردند تا با تخیلاتی انتخابات را مصادره کنند. این انتخابات، انتخابات کل مردم با همه گرایش و سلایق بود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که کشور نیاز به آرامش داشت این افراد هماهنگ با رئیس جمهور آمریکا حرف می زدند و با طرح یک دروغ بزرگ، یعنی تقلب در انتخابات می خواستند آرای مردم را مصادره کنند. متاسفانه الان عده ای توقع دارند این افراد برگردند که این توقع باطل است.

این سخنان موجب شد تا ضد انقلاب را به شدت عصبانی کرده و در رسانه های وابسته به خود علیه ایشان موضع بگیرند.

در تازه ترین این موضع گیری ها، احمد پورنجاتی، از اصلاح طلبان حامی جریان فتنه نیز یکی دو روز پیش در صفحه فیس بوکش، مطالبی را در نقد سخنان جناب آملی لاریجانی منتشر کرد.

پورنجاتی که از عناصر نزدیک به طیف جبهه مشارکت است در مطلب خود که خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته است، صحبت از موضوعاتی می کند که جملگی کلّی هستند و غیرقابل استناد. وی می نویسد که در حوادث سال 88 برخی از افراد حقوق شان تضییع شده و ممنوع الکار یا ممنوع الخروج و امثالهم شده اند، اما برای این موضوع، هیچگونه "مصداقی" ذکر نمی کند. در حقیقت معلوم نیست که افراد مورد استناد پورنجاتی، چه کسانی، با چه هویتی و با چه سابقه ای هستند.

در اینکه عده ای از افراد بعد از آشوب های سال 88 بازداشت یا ممنوع الخروج شده اند شکی نیست. اما سوال مهم آن است به چه دلیل چنین حکمی برایشان صادر شده است؟ آیا بدون آنکه عملی مرتکب شوند چنین حکمی برایشان صادر شده است؟

از شواهد امر چنین بر می آید که منظور جناب پورنجاتی، متهمین فتنه 88 است. که در این صورت باید از جنابشان پرسید لابد انتظار داشتید دستگاه قضایی، این افراد را مورد تشویق قرار داده و از اینکه توانستند به مدت 8 ماه خیابان های پایتخت را به آشوب بکشانند و میلیاردها تومان به اموال مردمی و عمومی ضرر و زیان وارد کنند، مورد تقدیر هم قرار بدهد!

واضح است که وظیفه دستگاه قضایی در هر کشور و هر حکومتی، برخورد قضایی با افراد مجرم و برهم زنندگان "نظم عمومی" است. هیچ حکومتی از "بی امنیتی" و "آشوب" خوشش نمی آید و در مقابل با اخلالگران و آشوب طلبان مماشات نخواهد کرد. که اگر اینطور باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود.

در فتنه 88 نیز کسانی دقیقا به دنبال آشوب کشاندن فضای کشور بودند و دستگاه های قضایی و انتظامی نیز به صورت درستی با این افراد برخورد کردند.

اما اگر منظور جناب پورنجاتی کسانی است که به ناحق، مورد حکم قضایی قرار گرفته اند، بولتن نیوز این آمادگی را دارد تا مصادیق این موضوع را ایشان بیان کرده تا مشخص شود آیا طبق ادعای ایشان، این افراد واقعا هیچگونه جرمی مرتکب نشده اند یا نه، افراد مورد نظر ایشان نیز جزو همان آشوب طلبان سال 88 بوده اند.

۱۳۹۲/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...