نسخه چاپی

پایان مذاكرات نمایندگان ایران و چین

مذاكرات نمایندگان ایران و چین دقایقی پیش پایان یافت.

به گزارش نما به نقل از فارس، مذاکرات دوجانبه میان نمایندگان ایران و چین لحظاتی پیش پایان یافت. در این دور از گفت وگوها، سیدعباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه سرپرستی تیم ایرانی را بر عهده داشت. ظاهرا پانگ سن، مدیرکل وزارت خارجه چین در امور کنترل سلاح نمایندگی هیئت چینی را بر عهده دارد.

پیش از این نمایندگان ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی و نیز نمایندگان روسیه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرده بودند.

سید عباس عراقچی امروز ظهر، پس از پایان دور نخست مذاکرات میان ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران داخلی، سه مقوله یعنی هدف مشترک، گام اول و گام نهایی را از اهمیت مساوی برخوردار دانست و گفت: گام اول مهم است به این خاطر که ما را وارد فضای همکاری می‌کند و گام آخر مهم است زیرا روشن می کند که وضعیت نهایی به چه شکل است.

عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای عنوان کرد: از بعدازظهر در خصوص هر کدام از این سه مقوله وارد جزئیات می‌شویم و به همین خاطر تصمیم گرفتم که جلسات را در سطح کوچک تر برگزار کنیم. از ساعت 2 تا 6 بعدازظهر به وقت ژنو چهار جلسه برگزار خواهد شد، جلسه اول با سه کشور اروپایی و سه جلسه بعد به صورت دوجانبه با روسیه، چین و آمریکا خواهد بود.

وی اعلام کرد که بعد از پایان این چهار دور جلسات دوجانبه، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه جمع محدودی از کارشناسان دو طرف برای جمع بندی نتایج به دست آمده، نشستی را برگزار می کنند که هم شامل بحث های کارشناسی در وین و هم مباحث مطرح شده در نشست امروز است.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در نشست جمع بندی آقای ظریف، بنده (عراقچی) و روانچی معاون اروپا و آمریکا و خانم ظریف به همراه خانم اشمید و استفان کلمنت حضور دارند.

۱۳۹۲/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...