نسخه چاپی

سوالی كه در نشست بلاتر سانسور شد!

عکس خبري -سوالي که در نشست بلاتر سانسور شد!

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال مانع از ترجمه سوال یك خبرنگار درخصوص زندانی شدن فوتبالیست ها در بحرین و نیز تغییر نام لیگ امارات به خلیج "ع ر ب ی" شد!

به گزارش نما به نقل از مشرق، سپ بلاتر که برای شرکت در همایش "علم و فوتبال" به تهران سفر کرده است، به همراه شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در هتل آزادی و نشست خبری حاضر شد تا پاسخگوی پرسش خبرنگاران باشد. (مشروح کامل نشست خبری بلاتر +فیلم)
این کنفرانس مطبوعاتی خیلی فشرده و سریع در زمانی کمتر از یک ساعت به پایان رسید تا برخی رسانه‌ها با گله‌گذاری سالن را ترک کنند.

سوالات این نشست مطبوعاتی بیشتر در حوزه‌های داخلی مطرح شد که مصرف انها بیشتر مربوط به رسانه‌های داخلی است، موضوعی که این کنفرانس را برای پوشش خبری بین‌المللی از جذابیت انداخت.
از نکات جالب این نشست مطبوعاتی می‌توان به سوال آخر مطرح شده در این نشست اشاره کرد که مهدی واعظی خبرنگار شبکه ورزش آن را به زبان آورد. واعظی خطاب به بلاتر گفت که برخلاف گفته یکی از خبرنگاران او به هیچ وجه فرد مقتدری نیست و فیفا درباره برخی اتفاقات مهم منفی مثل استفاده از نام تغییر یافته خلیج "ع ر ب ی" برای لیگ کشور امارات، زندانی شدن فوتبالیست‌های بحرینی، مسئله مهم شرط‌ بندی و ... سکوت کرده است. پس از طرح این پرسش از سوی خبرنگار یاد شده امیرحسین حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد و به او یادآور شد در این جلسه خبرنگاران می‌بایست به طرح سوال در خصوص فوتبال می‌پرداختند. اما مترجم نشست با انتخاب بخش کم تنش سوال واعظی از بلاتر درباره مسئله شرط‌بندی پرسید و رئیس فیفا در این زمینه توضیحات کاملی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، بلاتر در پاسخ به طرح این موضوع گفت: در مورد ناپاکی‌ها و آلودگی‌ها در فوتبال باید بگویم این مسئله‌ای که شما مطرح می‌کنید تنها مربوط به فوتبال نیست و دیگر رشته‌های ورزشی نیز به نوعی درگیر ناپاکی‌ها و آلودگی‌ها هستند اما چون این بحث‌ها از فوتبال شروع شده و بیشتر مورد توجه قرار گرفته شاید این باور به وجود آمده است که چنین مشکلاتی فقط در فوتبال وجود دارد.
وی افزود: شاید باور نکنید در دیگر رشته‌های ورزشی همچون تنیس، کریکت و... نیز چنین مشکلاتی وجود دارد. چند روز پیش در این زمینه نشستی با مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک داشتیم که در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که باید از کمک‌های نهادهای امنیتی و پلیس برای ریشه‌کن کردن آلودگی‌ها استفاده کنیم.
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال عنوان کرد: آنچه مسلم است باید نظم و احترام سرلوحه کار مربیان، بازیکنان و داوران قرار گیرد و آنها نباید به پیشنهادات اغوا کننده پاسخ مثبت بدهند که اگر اینچنین نکنند کل فوتبال با تهدید مواجه خواهد شد.

۱۳۹۲/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...