نسخه چاپی

برخورد نامناسب محافظ رئیس‌جمهور

مراسم تشییع پیكر مرحوم حبیب‌الله عسكراولادی با حاشیه‌های قابل توجهی روبه‌رو بود؛ به‌ویژه آنجا كه رئیس‌جمهور در حال خروج از مدرسه عالی شهید مطهری بود.

خبرگزاری تسنیم، صبح امروز و از ساعات اولیه صبح، مردم خود را به مدرسه شهید مطهری رسانده بودند تا در مراسم تشییع حبیب و یار دیرینه امام شرکت کنند؛ همان مدرسه‌ای که ماه‌ها پیش حاج آقا مجتبی در آنجا تشییع شد.

رفته رفته به تعداد جمعیت اضافه می‌شد. یکی از ویژگی‌های این مراسم، شاید حضور بازاریان قدیمی بود که ایستادن کنارشان تو را به سال‌های دور می‌برد و دلت می‌خواست کنارشان بنشینی و برایت از آن سال‌ها و از خاطرات حاج حبیب روایت کنند.

در کنار حضور مردم، آرام آرام شخصیت‌های سیاسی هم دیده می‌شوند؛ سران سه قوه هم طبق پیش‌بینی قبلی در این مراسم حاضر شده‌اند؛ حضور شخصیت‌های مختلف از‌همه طیف و جناح سیاسی هم در این مراسم قابل توجه بود.

آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله جنتی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، علی لاریجانی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، علی‌اکبر صالحی، محمدرضا باهنر، محسن رضایی، آیت‌الله محمدی گلپایگانی، عبدالله جاسبی، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و نمایندگان مجلس و پیر‌غلامان اهل‌بیت(ع) از‌ جمله کسانی بودند که آمدند تا در تشییع این مبارز انقلابی شرکت کنند.

خوش‌وبش رئیس دفتر مقام معظم رهبری با سید‌حسن خمینی، اشک‌های مصباحی‌مقدم و شایعه حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود.

یکی از حاشیه‌های این مراسم که از چشم تیزبین خبرنگاران دور نماند، خوشحالی مصطفی محمد‌نجار وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد از دیدن علی‌اکبر صالحی بود؛ وی وقتی که علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی را دید، او را در آغوش کشید و صالحی نیز از دیدن نجار بسیار اظهار خوشحالی کرد.

"آرامش و امنیت امروز ما در سایه نظامی مردمی و اسلامی، به‌برکت ایستادگی‌ها‌ و زجرهایی است که بزرگانی مثل عسکر‌اولادی کشیده‌اند"، اینها را پیرمردی که کنارم ایستاده می‌گوید. فکر کردم شاید از دوستان مرحوم عسکر‌اولادی است‌ اما می‌گوید بازاری قدیمی است و هیچ‌وقت ایشان را از نزدیک ندیده اما ارادت خاصی به ایشان دارد. می‌گوید: "اگر امثال ایشان نبودند، شاید الآن همین شما جوان‌ها به‌راحتی زندگی نمی‌کردید".

حالا دیگر همه آمده‌اند و اقامه نماز بر پیکر مرحوم عسکراولادی به‌امامت آیت‌الله مهدوی‌کنی‌ اقامه می‌شود و این یار دیرینه و مبارز خستگی‌ناپذیر روی دست‌های مردم به‌سوی خانه ابدی می‌رود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور نخستین فردی بود که تصمیم گرفت بلافاصله پس از پایان نماز حیاط مدرسه مطهری را ترک کند، البته در مسیری که آقای رئیس‌جمهور تصمیم گرفت از آن خارج شود، خبرنگاران نیز حضور داشتند.

خبرنگاران با دیدن رئیس‌جمهور به‌سمت وی رفتند تا سؤالاتی را پیرامون شخصیت حبیب‌الله عسکراولادی از وی بپرسند که در این میان با ممانعت ‌محافظان رئیس‌جمهور روبه‌رو شدند. در این میان یکی از اعضای تیم حفاظتی رئیس‌جمهور "رکوردر" یکی از خبرنگاران را از دست وی گرفت و همین مسئله موجب شد این خبرنگار سؤالش را فراموش کند و برای گرفتن رکوردر خود از محافظ روحانی به تقلا بیفتد.

در حیاط مدرسه عالی شهید مطهری جمعی از مردم عادی نیز سعی کردند خود را به رئیس‌جمهور نزدیک کنند که در این بین محافظان حسن روحانی با تشکیل حلقه امنیتی به‌دور وی مانع آنها شدند.

در این میان یک زن کهنسالی با سماجت موفق شد خود را در تونل خروجی مدرسه عالی مطهری نزدیک و پشت سر رئیس جمهور برساند که البته یکی از محافظان روحانی با هل دادن این پیرزن به‌سمت دیوار موجب شد وی از تصمیم خود برای صحبت با رئیس‌جمهور منصرف شود، البته این پیرزن با خونسردی نامه‌ای را به محافظ رئیس‌جمهور داد تا از این طریق نامه‌اش به دست روحانی برسد اما این محافظ پس از چند قدم راه‌رفتن نامه پیرزن را مُچاله کرد و به‌دور انداخت.

بعد از خروج رئیس‌جمهور، دیگر مسئولان هم یکی یکی از مدرسه شهید مطهری خارج شدند. پیکر مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی روی دستان مردم قرار گرفت و ساعتی بعد هم در قطعه 72 تن بهشت زهرا(س) در کنار هم‌رزمان قدیمی خود آرام گرفت.

همین امروز صبح بود که تلویزیون صحنه‌هایی از یکی از مصاحبه‌های وی را پخش می‌کرد، می‌گفت: "همیشه سعی کردم در کارهایم به امام زمان توسل کنم و قول داده‌ام یار و یاور نایب امام زمان باشم".

۱۳۹۲/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...