نسخه چاپی

اسوه ولایتمداری

حجت الاسلام و المسلمین حسینی

همان طور که پیامبر(ص) و حضرت ابراهیم(ع) ملاک و اسوه حسنه هستند، دیگران باید به آنها بنگرند و از راه، رفتار و منش آنها بهره‌مند شوند و به آنها اقتدا کنند، انسان‌های معاصر هم در درجات خود چنین مشخصه‌ای دارند.
اگر می‌خواستم فردی را به عنوان نمونه پرورده شده در دامان امیرالمؤمنین(ع) معرفی کنم، حضرت آقای عسگراولادی را معرفی می‌کردم. از آن افرادی بودند که «مَنْ يُذَكّرُكُمُ اللّهَ رُؤْيَتُهُ». دیدارش شما را به یاد خدا می‌انداخت. رفتارش «وَ يُرَغّبُكُمْ فِي الآخِرَه عَمَلُهُ»، عمل او شما را به آخرت ترغیب می‌کرد.
کسانی که با ایشان آشنا هستند و آشنا بودند و زندگی، روش و منش ایشان را دیدند، شهادت می‌دهند که حبّ دنیا در دل او نبود و هر چه بود محبت، خدمت و اطاعت از ولایت بود. از پیغمبر اکرم(ص) سئوال کردند: «مَنْ نُجَالِسُ؟» با که بنشینیم و برخیزیم؟ پیغمبر اکرم(ص) فرمودند: «مَنْ يُذَكّرُكُمُ اللّهَ رُؤْيَتُهُ وَ يَزِيدُ فِي عِلْمِكُمْ مَنْطِقُهُ وَ يُرَغّبُكُمْ فِي الآخِرَه عَمَلُهُ». رفتارش شما را ترغیب به آخرت کند، گفتارش به دانش و معرفت شما بیفزاید و بیننا و بین الله تا جایی که ما از رفتار ایشان مشاهده کردیم و در معاشرت با ایشان جز این ندیدیم و چنین انسان‌هایی بسیار نادرند که در طول عمر ثابت قدم و در مسیر ولایت امیرالمؤمنین(ع) مطیع و ثابت باشند.
ان‌شاءالله خدای متعال روح ایشان را با مولای متقیان امیرالمؤمنین(ع) محشور بفرماید و هر آنچه در دنیا کرده است، ذخیره و قدر او در قیامت قرار بدهد.

۱۳۹۲/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...