نسخه چاپی

نبی: بلاتر تحت تأثیر قرار گرفت

عکس خبري -نبي: بلاتر تحت تأثير قرار گرفت

دبیركل فدراسیون فوتبال گفت: سپ بلاتر وقتی حمایت رئیس جمهور و رئیس مجلس ایران را برای كسب میزبانی دید تحت تأثیر قرار گرفت.

به گزارش نما مهدي محمد نبي امروز در برنامه ورزش و مردم گفت: بلاتر تقريبا در جلسات مختلف چه در فيفا و چه جلسه اختصاصي با کفاشيان از او براي حضور در ايران دعوت کرديم. حضور او کمکي به چشم‌‌انداز فوتبال ايران است. او سه تاريخ را به ما داد که يکي مصادف بود با ايام ماه مبارک رمضان که قرار شد تاريخ ديگري را اعلام کند. تاريخ دوم او نيز عملي نشد. در نهايت تاريخ سومي به ما داد که با همايش علم و فوتبال همزمان شد. او سفر به کشورها را به صورت تصادفي انتخاب مي‌کند که اين بار ما انتخاب شديم و به ايران آمد.

وي در مورد حضور علي دايي، مهدي مهدوي‌کيا و جواد نکونام در مراسم استقبال از بلاتر عنوان کرد: استقبال پروتکل هست. هر سفر خارجي که انجام مي‌شود پروتکول بايد رعايت شود. ما اسامي اين عزيزان را اعلام کرديم وقتي فيفا آن را تأئيد کرد ما اين موضوع را به دايي مهدوي‌کيا و نکونام اعلام کرديم چرا که رعايت اين پروتکول لازم است.

نبي تأکيد کرد: بلاتر به جهت سياستي که در بخش فيفا دارد سياست‌هاي کميته اجرايي را براي فدراسيون‌هاي عضو، براساس چيزي که از پيش تعيين شده انجام مي‌دهد براي مثال شايد بلاتر در سال دو بار به آفريقا برود و اين به جهت ريشه‌کن کردن بيماري مالاريا و انجام اين قبيل کارها است. آنها امتياز خاصي را به کشوري نمي‌دهند مگر اينکه در کميته اجرايي آنها تائيد شود. به هر حال اين سفر براي ما موثر است او وقتي به ديدار مسئولان ارشد کشور مي‌رود مي‌تواند تاثير زيادي در ادامه کار ايران بگذارد و درخواست‌هاي ما بيشتر ديده مي‌شود. در جلسات ما چند بحث مثل ميزباني جام جهاني فوتسال در سال 2020 اعلام شد و روحاني نيز در جلسه خود آمادگي ايران از ميزباني جام جهاني فوتسال و فوتبال ساحلي اعلام کرد. اين نشان مي‌دهد که ما برنامه داريم براي ميزباني گرفتن. در جام ملت‌هاي 2019 کليه مراحلي که براي گرفتن اين ميزباني طي شده ما بين چين و عربستان و سه گزينه ديگر اول هستيم و مستندات ما در آسيا تائيد شده است. در جام جهاني سال قبل فوتسال در تايلند نيز ما متقاظي ميزباني بوديم اما نشد. در جلسه با بلاتر نيز ميزباني سال 2020 را اعلام کرديم.

وي افزود: ديدار بلاتر با رئيس جمهور و رئيس مجلس بسيار خوب بود. دادن ميزباني يکي از شروطش حمايت دولت است که وقتي بلاتر اين حمايت را ديد تحت تأثير قرار گرفت. براي او اين حمايت جالب بود. نمي‌توانيم بگوييم ما ميزباني را مي‌خواهيم اما امکانات را تهيه نکنيم.

نبي در مورد پول‌هاي بلوکه شده ايران در آمريکا خاطرنشان کرد: بلاتر از اين بلوکه شدن پول اطلاع داشت و اين را هميشه به او مي‌گفتيم. او اين موضوع را به زيرمجموعه خود ارجاع مي داد که حل نمي‌شد. ما ماه پيش نامه‌اي به فيفا داديم که فيفا 10 روز پيش به آن پاسخ داد قرار شد 300 هزار دلار از اين پول که مربوط به داوران است به حساب ما واريز شود به ساير موضوعات نيز رسيدگي شود.

دبيرکل فدراسيون فوتبال در مورد اينکه آيا کارلوس کي‌روش نمي‌خواهد از تجربه يکي از پيشکسوتان ايران در تيم ملي استفاده کند، گفت: اين فضا با حضور اميد نمازي در تيم ملي وجود دارد. کفاشيان اين بحث را مطرح کرده است او نظرش اين است که از توانمندي مربيان ما که در ليگ هستند به صورت جلسه استفاده کند. کي‌روش با قلعه نويي قبلا جلسه داشته همين هفته پيش سيمئز با قلعه نويي جلسه داشته است و از آنها مشاوره مي‌گيرد. مهدوي‌کيا فعلا در تيم ملي نوجوانان و جوانان در خدمتش هستيم. دو هفته ديگر تيم ملي جوانان به جام جهاني مي‌رود و مهدوي‌کيا هم به عنوان مدير فني در اين جلسه حضور دارد.

وي در مورد اينکه چرا در همايش علم و فوتبال فقط يک مربي ليگ برتري بود، اظهار داشت: دبيرخانه همايش جدا از فدراسيون کارها را انجام مي‌داد دعوت‌نامه براي همه باشگاه‌ها ارسال شد. کارت دعوت از سوي دبيرخانه همايش براي همه ارسال شد. خيلي از پيشکسوتان مثل نو‌آموز،‌ پهلوان و ... در همايش بودند از طرف ديگر گنجايش همايش بسيار کم بود.

۱۳۹۲/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...