نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون آموزش در گفتگو با نما:

تغییر دانشگاه به باشگاه سیاسی درست نیست/ ستاره بودن دانشجویان به دلیل گرایش های سیاسی صحت ندارد

عکس خبري -تغيير دانشگاه به باشگاه سياسي درست نيست/ ستاره بودن دانشجويان به دليل گرايش هاي سياسي صحت ندارد

عبدالوحید فیاضی گفت: دانشگاه ها طبیعتا نمی توانند از سیاست مبرا باشند اما سیاست زدگی و تغییر دانشگاه به باشگاه سیاسی درست نیست.

به گزارش نما ،انتصابات اخیر وزیر علوم زیر ذره بین مجلس ، انتصاب‌های اخیر رضا فرجی‌دانا در وزارتخانه علوم باعث شد تا نمایندگان مجلس هشدارهای جدی را به او دهند ، به گونه‌ای که نمایندگان مجلس تا مرز جمع‌آوری امضاء برای استیضاح وزیر در مجلس هم پیش رفتند.
طبق اظهارات برخی از نمایندگان مجلس آنها پیش از این به فرجی دانا هشدار داده بودند تا به از افراد حاشیه دار که سوابقی در فتنه 88 دارند مانند توفیقی و میلی منفرد استفاده نکند اما او به این مسئله برخلاف وعده های خود بی اعتنا بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره انتقاداتی که در چند روز گذشته به وزیر علوم درخصوص موضوعات مختلف می شود اعلام کرد: دعوت از وزیر علوم به کمیسیون آموزش در روزهای اخیر به دلیل چند موضوع بود یکی مطرح کردن دانشجوهای ستاره دار توسط آقای توفیقی ، برخی اوقات حرفهای در جامعه زده می شود که صحت ندارد اما باعث تحریک افکار عمومی می شود ، مدتی پیش عنوان شد که 400 دانشجوی ستاره دار در دانشگاه ها پذیرفته شدند یعنی کسانی که حق ادامه تحصیل نداشتند، و پذیرفته شدند و این اشکال بوده ما زمانی که آقای فرجی دانا را دعوت کردیم متوجهه شدیم این امار اصلا صحت ندارد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش تاکید کرد: طبق بررسی های ما مشخص شده که این تعداد 123 نفر هستند و ستاره دار بودن هم به این معنی نیست که در کشور حق تحصیل نخواهند داشت زمانی که اسم آنها به عنوان پذیرفته شده عنوان می شود ممکن است نقص مدرک داشته باشند و یا اشکالات دیگری این دسته که دانشجویان مراجعه می کنند آن نقصی که در پرونده آنها وجود دارد را برطرف می کنند
همه کسانی که اسامی آنها در آمارهای سرپرست وزارت علوم آمده بود در حال تحصیل می باشند و محرومیت از تحصیل به دلیل گرایشل های سیاسی صحت ندارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اذعان داشت: قبل از اینکه اقای فرجی دانا رای اعتماد از مجلس بگیرد در مجلس با ایشان صحبت کردیم و گفتیم دانشگاه ها نیازمند آرامش هستند ، دانشگاه ها طبیعتا نمی توانند از سیاست مبرا باشند اما سیاست زدگی و تغییر دانشگاه به باشگاه سیاسی درست نیست به ایشان گفتیم از جذب نیروهای که حاشیه سیاسی و سوابق شائبه دار دارند پرهیز کنند.
وی افزود: برای انتصاب یک معاون ویر برای یک وزارتخانه اعلام استعلام از یک مرکز ذیصلاح یک اصل است و رعایت نشده و چون رعایت نشده محل اشکال است نمایندگان قانونا به این موضع انتقاد دارند و واکنش نشان دادند اگر این مراحل طی شود وزیر حق دارد برای خودش معاونین دلخواه را انتخاب کند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص بازنشستگی اساتید پیش از موعد هم خاطر نشان کرد: بحث اساتید که پیش از موعد در دولت قبلی بازنشسته شدند از جمله مواردی است که در دستور بررسی کمیسیون قرار دارد این موضوع هم از جمله مواردی بود که سرپرست وزارت علوم در جامعه مطرح کردند و صحت و سقم آن باید مشخص شود ما نمی تواینم بدون اثبات یک موضوع درباره آن تحلیل درستی ارائه دهیم.

۱۳۹۲/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...