نسخه چاپی

صدها افراطی انگلیسی در سوریه می‌جنگند

رئیس سرویس امنیت داخلی اداره ضد اطلاعات ارتش انگلیس (ام.آی 5) می‌گوید، تعداد افراطیون انگلیسی كه برای مبارزه به سوریه رفته‌اند، حدود صدها تن است.

به گزارش نما - ایسنا نوشت:

به گزارش نما به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی ورلد،‌ اندرو پارکر، رئیس سرویس امنیت داخلی انگلیس (MI5) در جلسه پارلمان گفت، جنگ سوریه برای حامیان انگلیسی شبه‌نظامیان القاعده جذاب است.

وی افزود: همکاری متقابل آن‌ها با گروه‌های شبه‌نظامی در خارج از انگلیس مساله بسیار مهم و تهدیدآمیزی است که لندن با آن رو به رو شده است.

پارکر به کمیته اطلاعات و امنیت در لندن گفت: سوریه برای حامیان و طرفداران گروه شبه‌نظامی القاعده به مکانی بسیار جذاب تبدیل شده است. ما شاهد هستیم که حدود صدها تن از مردم انگلیس برای مدتی به سوریه رفته و مجددا باز می‌گردند اما هنوز تعداد بسیار زیادی در سوریه حضور دارند و در درگیری‌ها مشارکت می‌کنند. بخشی از این مساله به دلیل نزدیکی سوریه و سهولت سفر به این کشور است اما این کشور برای طرفداران القاعده نیز بسیار جذاب است.

وی افزود: بمب‌گذران انتحاری انگلیس که هفت ژوئیه 2005 میلادی به سیستم حمل و نقل لندن حمله کردند به شبه‌نظامیان افراطی خارجی ارتباط داشته. این مساله تهدید بسیار مهم و جدی است که ما با آن مواجه هستیم، مساله‌ای که در آن همکاری متقابل میان افرادی وجود دارد که در انگلیس زندگی می‌کنند و از طرفداران ایدئولوژی القاعده هستند و سپس به مناطقی سفر می‌کنند که با گروه‌های القاعده دیدار می‌کنند.

گمان می‌رود که از هر 10 شبه‌نظامی خارجی در سوریه یکی از اروپا باشد. اکثر آن‌ها از عربستان، تونس و لیبی هستند. ام.آی 5 پیشتر اعلام کرد، حدود 200 مبارز انگلیسی در سوریه هستند.

شبکه خبری بی‌بی‌سی ماه گذشته میلادی اعلام کرد، گروهی متشکل از 20 مرد جوان انگلیسی در مرز ترکیه علیه نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مبارزه می‌کنند.

به گزارش مرکز مطالعات افراطگرایی در دانشگاه کینگ لندن اکثر تندروهای انگلیسی بین 30 تا 20 سال سن و تحصیلات دانشگاهی دارند و اکثرا مسلمانانی با اصلیت پاکستانی هستند.

۱۳۹۲/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...