نسخه چاپی

كدام كشور مانع توافق در ژنو شده است؟

در حالی كه سومین روز از مذاكرات هسته‌ای با امید به رسیدن طرفین به توافق شروع شده است، خبرهای رسیده نشان می‌دهد كه این نه آمریكا، بلكه كشوری دیگر است كه مانع حصول توافق تاكنون شده است.

به گزارش نما به نقل از تابناک، مذاکرات به جایی رسیده است که لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه مانع رسیدن طرفین به توافق شده است. این خبر را دقایقی پیش بعضی از خبرنگاران غربی نیز تائید کردند.

ساعاتی پیش از فابیوس نقل شد که راکتور اراک، غنی‌سازی بیست درصدی و ذخایر اورانیوم موانع رسیدن به توافق هستند.

در شرایطی که هیگ وزیر خارجه انگلیس گفته است که هنوز توافقی حاصل نشده است و ممکن است لازم باشد یک بار دیگر به اینجا بیاییم، خبرنگاران از بروز شکاف بین 5+1 خبر می‌دهند. یکی از خبرنگاران از عصبانیت دیپلماتهای غربی از این وضعیت خبر داده است.

از سوی دیگر ترتیب ملاقات‌های امروز نیز نشان می‌دهد که فابیوس اکنون به مانعی جدی بر سر راه توافق تبدیل شده است. امروز صبح بی‌بی‌سی خبر داده است که تاکنون کری و اشتون دیدار داشتند، سپس فابیوس اضاقه خواهد شد. بعد از این قرار است کری، هیگ، فابیوس و وستروله دیدار کنند، بعد از آن، اشتون، فابیوس و ظریف دیدار خواهند کرد و دیدار بعدی بین ظریف، اشتون و کری خواهد بود.

یکی از اعضای تیم پیشین مذاکرات هسته‌ای نیز گفته است که در مذاکرات پیشین مواضع فرانسه حتی از مواضع آمریکایی‌ها نیز تندتر بوده است.

۱۳۹۲/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...